Gyönyörű, jubileumi modellek a BMW-től

Gyönyörű, jubileumi modellek a BMW-től

              - Címkék |Hírek

Éppen száz éve, 1922 decemberében vetette papírra Max Friz az első BMW motorkerékpár terveit, mely – akárcsak napjaink bajor vasai – hosszában beépített boxermotor köré épült. Ezzel kezdődött a BMW Motorrad éppen százéves története.

A 100 éves jubileum előtti tisztelgésül a BMW Motorrad megjelentet egy-egy különleges, 100 Years jelzésű modellt: ez lesz a stílusosan 1923 darabos példányszámban készülő R 18 és az R nineT Roadster. A neves alkalomról mi is megemlékeztünk: a „BMW Motorrad 100 éve” sorozatunk egyes részeit és a márkához kapcsolódó legérdekesebb motorokat, rekordokat itt találod.

Jubileumi modellek a BMW-től

A tervezők elmondták, hogy az R nineT letisztult dizájnnyelvében a 100 évnyi motortervezési tapasztalat, valamint a BMW Motorrad boxermotorok iránti töretlen szenvedélye köszön vissza. A kompakt üzemanyagtartályból, valamint kitűnő minőségű anyagokból és stílusos dizájnelemekből építkező klasszikus roadster-dizájn mesteri módon adja meg az alaphangot. A motor szíve változatlanul a levegő-olaj hűtésű, 109 lóerős (80 kW), kéthengeres boxermotor. A kerek évforduló előtt tisztelgő kiadás a legendás erőforrás mellett sokféle felszereltséget és míves felületeket kínál – írják a bajorok.

A R nineT 100 Years felszereltsége egyebek mellett fekete, anodizált felnigyűrűkkel ellátott 719 Classic kerekekből, mart szelepfedélborításokat, ékszíjburkolatot, üléstartó konzolokat és olajbetöltőnyílás-fedelet tartalmazó Option 719 Shadow martalkatrész-csomagból áll. A különleges kiadás gazdagon felszerelt mivoltát az adaptív kanyarvilágítás, illetve a fűtött markolatokat, sebességtartó automatikát és Pro menetmódokat felsorakoztató Komfort csomag teszi teljessé. A riasztóberendezés utólag is megvásárolható az eredeti BMW Motorrad tartozékok választékából.

BMW R 18 100 Years: különleges fényezéssel lép színre az új boxer

Az R 18 100 Years ékköve egyértelműen a 91 LE (67 kW) teljesítményű boxermotor, amely a BMW Motorrad által valaha gyártott legnagyobb hengerűrtartalmú ilyen erőforrás. Azzal, hogy a BMW R 18 mind műszaki értelemben, mind látványra az olyan híres BMW modellekhez nyúl vissza, mint a BMW R5, a motorozás esszenciáját helyezi a középpontba – azaz a purista, mindenféle túlbonyolítástól mentes technológiát, valamint az élmény „epicentrumának” számító boxermotort. A másik jubileumi modellhez hasonlóan az R 18 big boxer vonzerejét is számos különleges felszereltség, valamint igen kifinomult felületi koncepció növeli:

Az R 18 100 Years – hasonlóan, mint az R nineT jubileumi változata – Classic Chrome színösszeállítású, vagyis a fekete és a fényes króm fényezésű felületek váltják egymást, emellett róla sem hiányzik a dupla csíkozás motívuma, valamint a „100 Years” embléma. A Classic Chrome krómfestés koncepciója jelen van a dupla csíkozással ellátott hátsó sárvédőn is. Az első sárvédő és az oldalborítások feketére fényezettek, az első sárvédőn pedig ugyancsak ott a dupla fehér csíkozás. Az összképbe harmonikusan simul bele a kétszínű, fekete/vörösesbarna kombinációjú, gyémántmintás dombornyomású kárpittal borított Option 719 ülés.

A Heritage élményvilág elengedhetetlen részét képező R nineT és R 18 modellekkel a BMW Motorrad tisztelettel adózik a saját, csaknem 100 éves története és hagyományai előtt, amelyeknek elválaszthatatlan része a legendás boxermotor. A tradíció és a történelem hatja át a BMW Motorrad berlini gyárát is – írják a bajorok –, amely immár majdnem 50 éve számít szinte az összes BMW motorkerékpár szülőhelyének. Az ikonikus dizájn és a semmi máshoz nem fogható boxermotor hűen bizonyítja, hogy a BMW Motorrad gyökereiből kiindulva a Heritage modellek esetében minden a motorozás autentikus élményéről, valamint a motorkerékpárok lényegre való lecsupaszításáról szól. Röviden: a Heritage élményvilágot az ikonikus boxermotor által maghatározott életérzés teszi azzá, ami – jellemezték a két új motort.