Share the post "A piac legkönnyebb 700-as motorjai? Megjelentek a GasGas újdonságai"
Lenyűgöző vörös színben érkezik a spanyol GaGas két újdonsága az enduró és szupermotó géposztályba. Az egyhengeres gépek – legyen szó aszfaltról vagy terepről – elképesztő teljesítmény/tömeg aránnyal csábítanak vásárlásra, és felmerül a kérdés: ilyen adatokat látva egyáltalán van kihívójuk a piacon, a házon belüli ellenfeleket leszámítva?
A motorok lelke egy egyhengeres, 74 lóerős erőforrás, ami maximális teljesítményét 8000-es fordulatszámnál adja le, és a legnagyobb forgatónyomaték sem csekély, egészen pontosan 73,5 Nm 6500-nál. Alapvetően azonos konstrukciókról beszélünk, azzal a különbséggel, hogy az SM – értelemszerűen – aszfaltra született és ennek megfelelő felfüggesztést, kerekeket, abroncsokat stb. kapott, míg az ES az endurók táborát erősíti.

Válaszd bármelyiket is, mindkettő 150 kiló alatti száraztömeggel büszkélkedhet: az ES 700 146 kiló, míg az SM alatt 148,5 kg-ig lendül ki a mérleg nyelve. Az ES-t elöl 300 mm-es, hátul 240 mm-es, az SM-en pedig elöl 320, hátul szintúgy 240 mm-es átmérőjű tárcsafékek lassítják. Gyári átlagfogyasztásuk alig haladja meg a négy litert százanként, de biztos vagyok benne, hogy lesz olyan tulajdonos, aki pályán, terepen stb. sokkal magasabb értéket mér majd…

A cikk elején feltett kérdésre visszakanyarodva: akad-e kihívója teljesítmény-tömeg arányban a spanyolok gépjeinek ebben a kategóriában? Jelenlegi erőviszonyok alapján egyedül a házon belüli rivális KTM és a Husqvarna volt képes hasonló szintet megközelíteni a 690 Enduro R-rel és a 701 Enduróval, de ezekugyanarra az erőforrásra épülnek, amelyet a GasGas-ban is láthatunk.

Bátran kijelenthetjük, hogy új etalonok születtek a bikaviadalok földjén, melyek új lendületet adhatnak a hatszáz köbcenti feletti, egyhengeres modellek elterjedésének.
Galéria – GasGas ES és SM 700
Share the post "A piac legkönnyebb 700-as motorjai? Megjelentek a GasGas újdonságai"











