A piac legkönnyebb 700-as motorjai? Megjelentek a GasGas újdonságai

A piac legkönnyebb 700-as motorjai? Megjelentek a GasGas újdonságai

              - Címkék |Hírek

Lenyűgöző vörös színben érkezik a spanyol GaGas két újdonsága az enduró és szupermotó géposztályba. Az egyhengeres gépek – legyen szó aszfaltról vagy terepről – elképesztő teljesítmény/tömeg aránnyal csábítanak vásárlásra, és felmerül a kérdés: ilyen adatokat látva egyáltalán van kihívójuk a piacon, a házon belüli ellenfeleket leszámítva?

A motorok lelke egy egyhengeres, 74 lóerős erőforrás, ami maximális teljesítményét 8000-es fordulatszámnál adja le, és a legnagyobb forgatónyomaték sem csekély, egészen pontosan 73,5 Nm 6500-nál. Alapvetően azonos konstrukciókról beszélünk, azzal a különbséggel, hogy az SM – értelemszerűen – aszfaltra született és ennek megfelelő felfüggesztést, kerekeket, abroncsokat stb. kapott, míg az ES az endurók táborát erősíti.

Az ES Off-road Ride, az SM Supermoto Ride módot kapott, amiket ha bekapcsolunk, sokkal inkább kezünkben tudhatjuk motorunk irányítását, mert az vezetéssegítő elektronika kevésbé próbál beavatkozni, mint alapállásban

Válaszd bármelyiket is, mindkettő 150 kiló alatti száraztömeggel büszkélkedhet: az ES 700 146 kiló, míg az SM alatt 148,5 kg-ig lendül ki a mérleg nyelve. Az ES-t elöl 300 mm-es, hátul 240 mm-es, az SM-en pedig elöl 320, hátul szintúgy 240 mm-es átmérőjű tárcsafékek lassítják. Gyári átlagfogyasztásuk alig haladja meg a négy litert százanként, de biztos vagyok benne, hogy lesz olyan tulajdonos, aki pályán, terepen stb. sokkal magasabb értéket mér majd…

Terepre, kezdőknek talán feleslegesen sok a több mint 70 lóerő, de a szupermotósok bizonyára örülnek majd a kiemelkedő teljesítménynek

A cikk elején feltett kérdésre visszakanyarodva: akad-e kihívója teljesítmény-tömeg arányban a spanyolok gépjeinek ebben a kategóriában? Jelenlegi erőviszonyok alapján egyedül a házon belüli rivális KTM és a Husqvarna volt képes hasonló szintet megközelíteni a 690 Enduro R-rel és a 701 Enduróval, de ezekugyanarra az erőforrásra épülnek, amelyet a GasGas-ban is láthatunk.

Ugrás a mélyvízbe? Komoly meglepetés volt, hogy rögtön két rendszámos, közútra fejlesztett géppel rukkolt elő a korábban versenygépeiről ismert GasGas

Bátran kijelenthetjük, hogy új etalonok születtek a bikaviadalok földjén, melyek új lendületet adhatnak a hatszáz köbcenti feletti, egyhengeres modellek elterjedésének.

Galéria – GasGas ES és SM 700