Share the post "MGE: nő a motorpiac, de szükség van a biztosítói rendszám bevezetésére"
Az utóbbi évtized legerősebb első negyedévét zárta a hazai motorpiac, mégsem teljesen elégedettek az importőrök.
Ma jelent meg a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének jelentése a 2022 első negyedévében eladott új motorkerékpárokról. Kiderült, hogy
a várólisták dacára ötödével több nagymotor talált gazdára, mint tavaly tavasszal, és úgy becsülik, hogy idén a forgalomba helyezett új motorok száma megközelíti az ötezer darabot, amire az utóbbi 10-12 évben nem volt példa.
A rendszámos robogók szüntethetik meg a városi dugókat
Azt is kiemelték, hogy az autóval egyre inkább járhatatlan nagyvárosok és a végtelen hosszúságú dugók indokolják a kétkerekű közlekedés fejlődését, és ismét hivatkoztak a tanulmányra, mely szerint
ha a motorok és robogók aránya elérni a 25-30%-ot, akkor gyakorlatilag megszűnnek a torlódások, és legfeljebb a piros lámpák miatt kellene lassítani, megállni a továbbra is autóval közlekedőnek.
Vagyis a motorozás elterjedésével mindenki csak nyer, hiszen az autósok hamarabb célba érnek, mivel nincs dugó, a károsanyag-kibocsátás pedig jelentősen csökken a környezetbarát és azonos hosszúságú utat sokkal rövidebb idő alatt megtevő motorok révén.

Persze ehhez elengedhetetlen – tették hozzá –, hogy végre megvalósuljon az 50-es motorok, robogók rendszámozása. Erre két megoldást is javasolt a szervezet:
hagyományos regisztrációt, mint bármilyen motorkerékpár esetében vagy úgynevezett biztosítói rendszámot, amely Nyugat-Európában már bevett, működő rendszer.
Utóbbi egy műanyag plakett, amit év elején, a KGFB befizetésekor kap meg a tulajdonos, így a rendszáma alapján rögtön kiderül, hogy kié a gép és az is, hogy van-e érvényes biztosítása.
Share the post "MGE: nő a motorpiac, de szükség van a biztosítói rendszám bevezetésére"