Úgy tűnt, a 2022-es, új rendszámok bevezetése jó alkalom lesz arra, hogy végre rendeződjön a 20-30 éves adósság, és nagy nehezen rendszám kerüljön az 50-es robogókra. Igen, csak úgy tűnt, de a valóság sokkal kiábrándítóbb…
Korábban készítettünk egy átfogó gyűjteményt arról, hogy az ezredforduló óta hányszor született döntés a plakettek legyártásáról, a segédmotoros kerékpárok, népszerűbb nevükön robogók regisztrációjáról, de sajnos a történet vége mindig ugyanaz volt – egyelőre nincs rá lehetőség…
Még tervben sincs a hazai robogók rendszámozása
Legutóbb tavaly nyáron csillant fel a reménysugár, hogy az új, 2022-es rendszámok között találunk majd kimondottan segédmotorokra készülő plakettet is, nem véletlen, hogy az újságírók is arról faggatták a minisztériumot:
mikor lesz végre azonosítója a hazánk útjain futó, 5-600 ezer robogónak?
Az ITM-nél úgy vélik, még mindig aránytalanul magas lenne a rendszám, a forgalmi és az ezzel járó szemle díja, s akárhogy faragtak a költségeken, a procedúra ára megterhelné a segédmotorosok pénztárcáját, ezért kimondták kerek perec: egyelőre még tervben sincs a robogórendszám bevezetése.

Való igaz, ez az indoklás néhány éve még megállta volna a helyét. Viszont napjainkban, amikor a Simsonok, Schwalbék aranyáron mennek és az itthon hirdetett, ezer darab 50-es használtmotor fele 300 ezer forintnál (!) drágábban cserél gazdát, egy rendszám ára aligha nevezhető „aránytalanul magasnak” a motorok értékéhez viszonyítva.
Akárhogy is, ez alapján újabb néhány évig elfelejthetjük a robogók azonosítását, aminek talán örül néhány tulajdonos, de tudva, hogy milyen kevés gépre kötnek biztosítást és milyen sok kismotort lopnak el itthon, talán mégiscsak érdemes lenne elgondolkodni a rendszám bevezetésén…