Share the post "Nem tökéletes, de közel áll hozzá: három év Bering Eskadrille dzsekiben"
Annyi bajom volt a korábbi, viszonylag olcsó, de kicsit sem jó minőségű kabátokkal, hogy három évvel ezelőtt váltottam: a középáras Bering jó választás volt, azóta is azt használom, és ha egyszer lecserélem, újra Bering lesz helyette…
Anélkül, hogy konkrét márkát kezdenék ekézni, a tanulság miatt muszáj elmondanom, hogy anno kezdő motorosként én is megtanultam:
nem vagyok olyan gazdag, hogy olcsón vásároljak…
A kezdetben vett, 30 és 50 ezer forint közötti kabátjaim ugyanis olyan silányak voltak, mintha a tervezők egyszerűen nem is motorosoknak készítették volna őket. Az első ruhám, aminek a nevében szerepelt a „verseny” szó, meglepően olcsó volt, harmincezer forintért adták akciósan. Persze az első elcsúszáskor kiderült, miért:
alig harminccal mentem és a vizes, fehér aszfalton úgy szakad ki az ujja, hogy csuklótól a könyökömig semmi nem védte a kezem, pedig alig ért talajt a karom, éppen csak súrolta az aszfalt.
Áldom a szerencsémet, hogy nem nagy tempónál, betonon kellett megtudnom, hogy konkrétan életveszély elesni az olcsó, silány varrású holmiban…

Bering Eskadrille – mindegy, hogy robogón vagy endurón hordom
Ezután jött egy Alpok túrán, útközben vásárolt, 200 eurós kabát, ami messze jobb volt a fabatkát sem érő elődnél, de nem volt meg az érzés, tudjátok: ez a tökéletes. Tulajdonképpen nem kerestem az utódját, ezért is húzta nálam vagy négy-öt évig, amikor 2019-ben egyszerűen szembe jött a Bering.

Nem tagadom, ezúttal nem a tudatos kiválasztás volt az első lépés, ugyanis a Lady Eskadrille egyszerűen vonzó, dögös volt – nagyon megtetszett. Jobban átnézve lenyűgözött, hogy milyen praktikus a dupla első és hátsó szellőző, aminek nagy hasznát veszem minden nyári napon, de mondhatnám a kombinált, cipzáros-tépőzáras csuklórészt is, ami garantáltan örökéletű megoldás.

Mégis a kedvenc részem a két oldalára varrt, 30 x 10 centis rugalmas betét, mely nagy tempónál sem engedi lobogni a dzsekit, ugyanakkor garantáltan nem szorít derékban, ha a télen felkaptál pár kilót. Éppen duplájára tud megnyúlni a harmonikaszerű betét, azaz kétszer tíz centit változhat a kerülete – ennyi bárkinek elég lesz a legdurvább hízókúra után is.

Eddig tehát – a megkopott feliratot leszámítva – keresve sem találok hibát a kabáton, mely immáron három-négy éve szolgál, és az állapotát elnézve még legalább ennyi ideig ebben motorozom majd, ha csak nem újítok be addig egy másik dzsekit.

A kétrétegű, teljesen vízálló Eskadrille vizsgázott már 35-40 fokban, Budapest belvárosában és szakadó esőben a Sella-hágón, s mindkét helyen egyformán bevált. S ha már hideg és eső: nagyon tetszett, hogy a meleg bélést betéve is elérhető a belső zseb, ami kapóra jött a Dolomitokban és Szlovéniában a leghidegebb reggeleken, miként az is, hogy puha, jó tapintású, minőségérzetet sugárzó anyagú a bélése.

Ha megfizethető, mégis kényelmes és tartós felsőt szeretnél, jó szívvel ajánlom a Bering dzsekijeit, hiszen nálam is bevált az elmúlt három-négy évben. Ráadásul még egy hétig, azaz július végéig jobb áron juthatsz hozzá, köszönhetően az idén 30 éves Fokt Motor akciójának. A kampány ideje alatt a Bering, és a Segura, valamint a Trilobit női dzsekijei, kabátjai egységesen 15%-os kedvezménnyel kaphatóak – érdemes hát körülnézni a webshopban, illetve személyesen a Fokt Motor Szőlő utcai üzletében.
Műszaki adatlap – Bering Lady Eskadrille
Vízállóság: 100%-ig vízálló és lélegző
Védelem: Állítható magasságú YF CE könyök- és vállprotektor
Szellőzés: Cipzárral állítható szellőzők (4 db)
Bélés: Hálós, nyári bélés és kicipzározható mikropolár termobélés
Zsebek: Két belső és két vízálló külső zseb
Méret: T0-tól T6-ig
Képek: Hegylakók Motoros Magazin, (X) – Támogatott tartalom
Share the post "Nem tökéletes, de közel áll hozzá: három év Bering Eskadrille dzsekiben"