Olvasói: milyen hatszázast vegyek 2,5 millió forintból?

Olvasói: milyen hatszázast vegyek 2,5 millió forintból?

              - Címkék |Vélemény

Ezúttal nem az a gond, hogy nincs rá elég pénz vagy különleges igények merülnek fel. Sőt pont fordítva: a bőség zavarával van dolgunk… Ti mit javasolnátok Ádámnak a DRZ után?

Kedves Hegylakók! Kategóriaváltás előtt állok, de eddig nem találtam meg a megfelelő motort. Eddig egy Suzuki Drz 400 SM-mel róttuk a kilométereket, de kinőttük, már kényelmetlen, illetve a szervizelési költsége is jelentős egy sornégyeshez képest.

Valami olyan motort keresek, ami megbízható, kevésbé szervizigényes, kétszeméllyel is kényelmes (60-65 kg/fő) rövidebb kirándulásokra, de hosszabb túrákra is bevethető. Ha kicsit fellelném benne a szupermotó vonalait, élményét, az már maga lenne a főnyeremény. Eddig a Yamaha Fazer 600 S2 állt a legközelebb az elképzeléseimhez, de a törékeny váza miatt óva intettek. A Suzuki GSF600S Banditnak elmondások szerint az ülés pozíciója és féke sem az igazi. Millió ellenérv és biztatás után most rátok hagyatkoznék, hogy tapasztalt motorosként mit ajánlotok. Ti már rengeteg típust, kategóriát kipróbáltatok… Úgy 2,5 milliót szánnék rá, és elsősorban injektoros, 2005 és 2015 közötti modellek érdekelnek.

Válaszotokat előre is köszönöm!

Ádám

Szia, Ádám!

Valljuk, hogy nem dolgunk megmondóemberként rádmelegíteni egy motort, hiszen csak pár dolgot tudunk rólad, illetve motorozási szokásaidról. Így aztán igyekszünk nem beállni a vloggerek/celebek sorába, akik jobban tudják, mit kell venned, hogy boldog legyél… Ehelyett inkább elmeséljük, milyen tapasztalataink voltak a lehetséges gépekkel, Te pedig ez alapján kiválaszthatod a neked legjobban tetsző vasat. Vágjunk is bele!

Yamaha MT-07

Először is a 2,5 millió forint viszonylag bőséges keret és nem csak a 600-as gépekre. Biztos, hogy feltétlenül 600-as sornégyest szeretnél? Mert a „szupermotó stílusú naked”  jelző egyértelműen az MT-07 -re illik, viszont az nem túl kényelmes az utasnak (mondjuk a DRZ sem egy fotel…)

Suzuki V-Strom 650 XT

Ezzel szemben a Yamaha FZ8 S már igazi kétszemélyes túrázó, igaz, kicsit sem szupermotós, tehát megint csak kompromisszumra kényszerülnél… A Banditot nem javaslom a fékrendszere és a felfüggesztése miatt, viszont a DCT-s NC750X jó lehet, akárcsak a titkos favoritunk, a BMW F 800 R, melyet kollégánk is sokat használt és imádott.

Honda NC750X

Belefér a keretbe a Versys 650 is, mely szintén alkalmas túrára és szupermotós üléshelyzetű, ebből találsz már 2016-ost is bőven 2,5 alatt, ha pedig egyszerűen kell egy erősebb DRZ-szerű vas, akkor a KTM 690/Aprilia Dorsoduro is szóba jöhet, ami szintén befér 2,5 alá 2013-2015 évjáratban.

Yamaha MT-09 (Kép: Hevesi Béni a Yamaha nemzetközi menetpróbáján)

A legdinamikusabb, egyben talán legélvezetesebb páros a Yamaha MT-09-KTM 790 Duke, ilyeneket is találsz 2,5 alatt (Duke-ból csak elvétve, inkább külföldit), de szintén nem árt átdolgozni a hátsó ülést, ha gyakran viszel utast hosszabb távon, mert ezek nem túragépek. Sőt az első MT-09-ek nyerge gyakorlatilag a motor leggyengébb részének, kis túlzással szégyenfoltjának is nevezhető:

tommot-motor-ules-mt-09
Az MT-09 gyári nyerge: ez bizony kevés lesz, ha az utasunkat is magunkkal vinnénk egy hosszabb útra… (Kép: TommoT)

Végül itt a Suzuki DL650 XT, mely nem gyors, nem erős és a fékrendszere is – hogy fogalmazzunk szépen – kihívásokkal küzd, de ideális a DRZ-ről átülve és utasszállításra is tökéletes, ha nem gond, hogy kevésbé sportos, mint a többi gép.

Azt javasoljuk tehát, hogy ne ragaszkodj a hatszázasokhoz, és válaszd bármelyiket is, vétel előtt tegyél üléspróbát, mégpedig pároddal együtt, hogy az új gép tényleg tökéletes legyen mindkettőtök számára.