Ilyen lovat akartunk? Megérkezett az új Honda CB750 Hornet

Ilyen lovat akartunk? Megérkezett az új Honda CB750 Hornet

              - Címkék |Kiemelt cikk

A sok-sok pletyka és találgatás után ma végre bemutatták a Honda Hornet legújabb, 750-es változatát. Lássuk, mit tud az újdonság!

Noha már jó néhány éve eltűnt a kínálatból, a Hornet máig a hazai motorpiac meghatározó modellje. Miként lehetséges ez? Nos, ha egy kalap alá vesszük a modell 2007 előtti és utáni változatát, kiderül, hogy

ez a legnépszerűbb használtmotor Magyarországon, ebből importáltuk a legtöbbet az elmúlt években, szezononként úgy 100-150 darabot.

Márpedig ha valami ilyen közkedvelt, akkor érdemes elgondolkodni az utódmodellen, s így tettek a Honda mérnökei is, akik ma lerántották leplet az új CB750 Hornetről.

Kedvező árú, sokoldalú motor lett az új Honda CB750 Hornet

Nézzük először a legfontosabb adatokat, amire mindenki kíváncsi: 92 lóerő és 75 Nm-es forgatónyomaték repíti a 190 kilós menetkész tömegű Hornetet, melynek úttartásáért központi rugóstag és 41 mm-es csúszószár-átmérőjű Showa SFF-BPTM USD villa felel.

Az új Hornet három alapértelmezett menetüzemmódot kínál fel, amelyekkel a motorerő, a motorfék és az egykerekezés-gátlóval kiegészített Honda Állítható Nyomatékszabályozó (Honda Selectable Torque Control, HSTC) szintjei aktiválhatóak. A negyedik, úgynevezett felhasználói üzemmód (USER) révén a pilóta maga dönthet a vezetéstámogató eszközök működési szintjéről

Alapáras az 5 colos, színes „okoskijelző”, mely Android-alapú, mégis csatlakoztathatóak hozzá az iOS operációs rendszerű mobilok is. A Honda római K+F osztályán megálmodott Hornet terelgetését négy különböző üzemmód segíti, ám itt nem csupán arról van szó, hogy például Rain módra kapcsolva gyengébb lenne a motor.

A CB750 Hornethez eredeti, gyári kiegészítők széles választékát kínálja a Honda. A különféle tartozékok nemcsak egyenként érhetőek el: három csomagot (Sport, Style és Touring) is összeállítottak a hondások, hogy mindenki magára szabhassa a gépet

A korábbi Africa Twin Adventure Sports rendszerét örökölte a Hornet, legalábbis erre utal, hogy amint átkapcsolunk, itt is változik a teljesítményleadás, a motorfék intenzitása, sőt a kipörgésgátló stb. működése is. Azt is megtudhattuk, hogy a modell négyféle színben kerül az európai Honda-márkakereskedésekbe: Pearl Glare White és Graphite Black (mindkettőhöz elegáns, Metallic Red Flame fényezése és eloxált, piros villa tartozik), valamint Matt Iridium Grey Metallic és Matt Goldfinch Yellow.

Szinte garantálható a modell sikere, hiszen a Hornet név ma is jól cseng, az újdonság pedig kimondottan versenyképes áron kapható

Mindehhez kedvező vételár társul: az új CB750 Hornet 3 089 000 forintba kerül a hazai márkakereskedésekben.

Galéria – Honda CB750 Hornet