Járd be velem a világot! – Ezt tudja az új Ducati Multistrada V4 Rally

Járd be velem a világot! – Ezt tudja az új Ducati Multistrada V4 Rally

              - Címkék |Hírek

A Ducati Multistrada V4 Rally az S modell alapjaira épült, ám messze túlmutat azon. A Rally nyergében gyorsabban elérhetjük úti céljainkat, ráadásul két tankolás között is nagyobb távot tudunk megtenni. Mondjuk, ekkora tankkal nem csoda…

Vágjunk is bele és lássuk: mit ígér a 2023-ban érkező olasz túragép?

Nem kell tartanunk attól, ha éppen kedvesünket is magunkkal vinnénk egy nagyobb kirándulásra, ugyanis számára is elég hely jut a Rally hátsó ülésén. A nyeregmagasság egyébként módosítható, a túradobozt pedig úgy rögzítették, hogy az alacsonyabb-magasabb utasok is kényelmesen felférjenek a Ducatin

Az 1158 köbcentiméteres, 90 fokos hengerszögű V4-es erőforrás csúcsteljesítménye kereken 170 lóerő, legnagyobb, 121 Nm-es forgatónyomatékát pedig 8750 fordulat/percnél adja le. Lehengerlő teljesítményadataihoz társul 227 kg-os száraztömege, ami menetkészen 260 kg körüli értékre jön ki. Nem is csoda, hiszen 30 literes üzemanyagtartályába (ami korábban 22 literes volt) azért jócskán fér nafta, de fogyasztásáról egyelőre nincs hír, így a pontos hatótáv sem ismert. Ilyen méretes pocakkal reméljük lehet majd idézni (enyhe túlzással) egy ikonikus karaktertől a kúton dolgozóknak: „Jöttömre öt nap múltán számítsatok, pirkadatkor, kelet felől.”

Érdekesség, hogy a hatótáv növelése érdekében a V4-es erőforrás két hengere alapjáraton és alacsony sebesség/fordulatszám esetén egyszerűen „kikapcsol”, átvált sorkettes üzemmódba a Multi, majd gyorsításkor újra életre kel a plusz két henger. Ez a funkció minden vezetési módban (Sport, Touring, Urban és Enduro) aktiválódik.

Fontos az időjárás-védelem is, ezért nagyobb plexit kap a Rally, mint a jelenleg is népszerű S változat. Négy centivel magasabb és kettővel szélesebb az új plekó

Az is kiderült a bemutatón, hogy lehetőségünk lesz Enduro módban használni a V4 Rallyt, amivel egy teljesen más karakterű motort kapunk. Első körben csúcsteljesítményét 114 lóerőre korlátozza, de az agresszív gázreakciót megtartja, hiszen kőkemény terepezésre programozták. Mindezek mellett a kipörgésgátló sem fog hamar közbeavatkozni, a hátsó kerék ABS-ét pedig teljesen ki is kapcsolja, ezáltal zöld lámpát kap mindenki, aki szeretne keresztben csúszni a féktávokon.