Ki fogja ezt kimotorozni? Brutális lett az új Ducati Panigale V4 R

Ki fogja ezt kimotorozni? Brutális lett az új Ducati Panigale V4 R

              - Címkék |Hírek

Szinte látom magam előtt, ahogy a Ducati mérnökei az első új Panigale V4 R legyártása után a következőt mondják: Abbiamo creato un mostro, azaz Szörnyet teremtettünk…

Az új erőforrás speciális motorolajat használ, melyet a Shell fejlesztett ki a Ducati Corséval együttműködve. Az új kenőanyag 10%-kal csökkenti a mechanikai súrlódást és 3,5 lóerővel nagyobb teljesítmény leadását garantálja, legalábbis a gyártó leírása alapján

A Balrogszerű szörnyeteg fémesen pumpáló szíve egy új, 998 köbcentis Desmosedici Stradale R erőforrás, ami egészen 16 500-as fordulatig képes elforogni hatodik fokozatban és 15 500-nál 218 lóerőt szabadít az aszfaltra, ráadásul mindezek mellett megfelel az Euro5-ös környezetvédelmi előírásoknak is. A bestia azonban többet is tud, ugyanis amennyiben a régi dobot kidobjuk a Tajgetoszra és felpattintunk a vasra egy versenykipufogót, akkor csúcsteljesítménye eléri a 237 lóerőt. Ez három lóerővel több, mint elődjénél, a speciális hajtóműolajnak köszönhetően pedig 240,5 lóerőig srófolható a teljesítmény.

Apropó, Tajgetosz: tudtad, hogy onnan valójában nem dobtak le semmit? Hiszen eredeti nevét is a rendeltetéséről kapta, úgy hívták, Apothetai, ami a görög eltesz, kitesz szóból ered. Valójában nem a szakadékban végezték a porontyok, ehelyett ide kerültek a testi hibával született csecsemők, akiket a gyermektelen családok örökbe fogadhattak.

A Desmosedici Stradale R dugattyúit DLC (Diamond Like Carbon) felületkezelési eljárás jellemzi, amit használtak a Formula-1-ben és a MotoGP-ben. A műveletnek köszönhetően csökken a dugattyú és a hengerfal közötti súrlódás, így még erősebb, pörgősebb lett a motor. Érdekesség, hogy ilyen megoldást először láthatunk utcai motorban. Mindezeken felül csak egy kis ráadásnak számít, hogy a dugattyúk – az új kialakításnak köszönhetően – 5 grammal könnyebbek lettek, ezáltal 2 %-ot veszítettek tömegükből

Az új V4-es – a Hollóárnyék-trilógiából ismert Vaelin Al Sornája módjára – tiszteletet parancsol, és olyan magas szintű elektronikai felszereltséggel lép színre, ami már-már egyedülálló a géposztályban.

 

Az egyik ilyen fejlesztés nem más, mint az olasz vállalat Ducati Performance DTC EVO 3 szoftvere, ami kifejezetten pályamotorosoknak készült. A szoftvert slick- és esőgumikra szabták, így amennyiben megvásároljuk ezt a kiegészítőt, az máris kizáró ok a közúti motorozásra…