Ez történik, ha túl sűrű olajat öntesz a motorba

Ez történik, ha túl sűrű olajat öntesz a motorba

              - Címkék |Gyorshírek

– Milyen olajat töltsek a motorba? – lassan mém lesz a rendre visszatérő kérdésből, pedig a megoldás olyan egyszerű…

Gyakorlatilag az összes motorkerékpár gépkönyvében megtalálható, hogy milyen viszkozitású és teljesítményszintű kenőanyagra van szüksége az erőforrásnak, pontosabban azt, hogy mi az a minimum előírt minőség, amit használhatsz. Így aztán okafogyott minden kérdés a fórumokon, Facebook-csoportokban, de ha valaki mégis szeretne okosabb lenni a mérnököknél, egy szemléletes videóban láthatja, mi a különbség a piacon található, eltérő viszkozitású motorolajok között:

@mc_auto34241990♬ son original – Mc Auto

Tisztán látszik, hogy minél magasabb az első, „téli” érték, annál sűrűbb a kenőanyag, annál nehezebben szivattyúzható hidegen. Vagyis ha eltérsz a gyári ajánlástól, az hatással van kenésre az indítás utáni első másodpercekben, ami azért különösen fontos, mert

az erőforrások szinte mindig üzemmelegen működnek, de közvetlenül a hidegindítás után szenvedik el az összes kopás 60-70%-át.

Tanulságos, hogy a 0W-40-es olajban hat másodperc alatt ér le a fémgolyó, a 15W-40-esben kétszer több idő szükséges ehhez. Persze a motorkerékpároknál nem jellemző a téli használat, de arra tökéletes a teszt, hogy megmutassa: mennyire eltérő tulajdonságúak a különböző viszkozitású motorolajak.