Tulajdonképpen ez egy nyílt levél a Levegő Munkacsoportnak, hátha a szakemberek ihletet merítenek belőle.
Kivételesen név nélkül jelentetjük meg az olvasói levelet, és megértjük, hogy így érkezett az írás. Kemény, de teljes mértékig igaz állítások egy motor nyergéből.
Ezt olvastad már? Így működik a beépített lufis kabát: eleve légzsákkal kapod, de csak akkor fizetsz érte, ha használod is.
Az nem környezetvédelem, ha pont a környezetbarát járműveket tiltják ki Budapestről
Azt mondod: motoros vagyok. Pedig nem, ember vagyok, aki motorozik. Meg autózik. Meg tömegközlekedik, ha muszáj. Szóval motoros vagyok a szemedben, mert tavasztól őszig a robogómmal járok minden nap.
Egyelőre azzal járok, mert ha kitiltják a „környezetszennyező” robogókat Budapest belvárosából, akkor visszaülök az autóba.
Hogy a kocsim pont 3x többet eszik? És 4-5-ször többet szennyez? Úgy látszik, a Légszennyezés Munkacsoport ezért küzd…

Azt mondod, van alternatíva? Járjak kerékpárral? Kösz, szívesen várlak útitársként, ahogy reggel betekerünk Biatorbágyról a belvárosba. 1 óra 24 perc, haza ugyanennyi, plusz nyáron az irodában zuhanyozás, átöltözés – 3-4 óra egy nap. Remélem, csak viccként emlegetted ezt mint „megoldást…”

Mint mondtam, van autóm. Ha betiltják Budapesten a motorozást, akkor visszaülök a kocsiba. Meg az a néhány tízezer motoros, aki rajtam kívül kétkeréken ingázik. Hogy ettől mennyivel nőnek a torlódások? Hogy a nagyobb dugó miatt nő a légszennyezés, és az embereknek órákkal tovább tart bejutni a munkahelyére? Hajrá, hiszen pont ezt akartátok:
kisebb forgalmat, tisztább levegőt Budapesten, ami így meg is valósul! Ja, bocs, nem ide…
Tudom, voltak már őrült ötletei a Levegő Munkacsoportnak. Előbb szerettek volna járművenként évi 6-700 ezer forint terhet róni az autósokra, motorosokra. Utána a szmogriadó alatt kitiltották Budapestről az Euro 4-es és 5-ös motorokat, de az öregebb és szennyezőbb, Euro 3-as autókat nem. Most 10-20 éves motorok közlekedését korlátoznák, hátha rajtam kívül még párezren visszaülnek a kocsikba.
Olyan nehéz felfogni, hogy nem csak magamért motorozok? Érted is, hogy a kocsidban ülve ne legyen olyan hosszú a torlódás előtted. A városlakókért, hogy ne foglaljam előlük a parkolóhelyet. A gyerekedért, akinek példát mutatok, hogy nem muszáj 2 tonnás terepjáróval menni a szomszéd kerületbe…

Bárhogy is, ha több lesz az autó, és kevesebb a motor, akkor nő a torlódás és a légszennyezés. Hajrá, Levegő Munkacsoport, csak így tovább! Az ilyen döntésektől csak füstösebb lesz Budapest.
Hogy az jó? Mert szmogban fuldokolva még nagyobb szükség lesz egy Levegő Munkacsoportra, aki a „tiszta levegőért” harcol? Ügyes, nagyon ügyes…
Kapcsolódó anyag: Jó hír az ingázóknak – ismét 600 forint alá csökken a benzin ára