Egészpályás támadás: új 125-ös a Malagutitól

Egészpályás támadás: új 125-ös a Malagutitól

              - Címkék |Hírek

A patinás olasz vállalat újabb fürge és takarékos motorokkal rukkolt elő 2023-ban, élen a kedvező árú Spectrével és a formás Drakonnal.

Több mint 90 éve, 1930-ban nyitott meg a Malaguti első üzlete, jóllehet, kezdetben csak kerékpárok születtek a névadó Antonio Malaguti műhelyében. Az ötvenes években jelentek meg az első segédmotorok, majd motorkerékpárok, a kilencvenes évekre pedig az egyik legnépszerűbb olasz márkává lépett elő a Malaguti. Sajnos a kétezres években bekövetkezett gazdasági válság térdre kényszerítette a vállalatot, ráadásul éppen 2011-re fogyott el a cég tőkéje, amikor az európai motorpiac éppen magához tért a sokkból, és a vásárlók elkezdtek visszatérni a kereskedésekbe…

Egészen 2018-ig kellett várni a feltámadásra, amiben nagy szerepe volt, hogy a dolgozók egy részének továbbra is munkát adott az alkatrészek gyártása, így volt mire alapozni az új vevő KSR-nek, amely öt évvel ezelőtt felvásárolta a céget, és az osztrák cég mérnökei nyomban hozzá is láttak  az új modellek fejlesztéséhez.

Már Magyarországon is elérhető az új Malaguti Spectre GP 125

Azóta újra fut a Malaguti szekere, jelenleg kilenc benzines és két elektromos motor sorakozik a kínálatban, élen az idén tavasszal megjelent Spectre GP 125-tel.

A Spectre GP 125 alig 1,1 millió forintba kerül, így az egyik legkedvezőbb árú 125-ös, ami nagy, 17-es kerekeken fut. Az sem mellékes, hogy a csekély ár dacára fékerőelosztós, 320-as első tárcsára épülő fékrendszert és kombinált, digitális-analóg, fordulatszámmérővel kiegészített műszeregységet kapott a motor

Ez a városlakók és elővárosi ingázók célszerszáma, főként, hogy az átlagos robogókénál sokkal nagyobb átmérőjű, 17 colos kerekeken fut, így kevésbé érzékeny a kátyúkra, úthibákra, végsebessége pedig 94 km/óra, azaz a városhatáron túl is tartja a lépést a forgalommal. A karcsú Spectre GP akár 150 kilóval terhelhető, így az utasszállításnak sincs akadálya, ennek dacára mindössze 123 kilót nyom, ülésmagasága pedig 780 mm, így az alacsonyabb pilóták is magabiztosan közlekedhetnek vele.

A kereken tízlovas egyhengeres két liter benzinnel beéri száz kilométerenként, tehát az átlagos, napi 10-15 kilométert ingázóknak elég havonta egyszer (!) tankolnia. Ez egyben azt jelenti, hogy nevetségesen olcsó a közlekedés a Spectrével, hiszen alig háromezer forintból megtankolható…

Nem szokás kiemelni a motorkerékpároknál, mégis fontos szempont, hogy a Spectre GP környezetbarát egyhengerese 45 g/km-es károsanyag-kibocsátással büszkélkedhet, azaz felveszi a versenyt a modern hibridautókkal is, így azoknak is ideális választás, akik elsősorban környezetvédelmi okokból váltanának – legalább a nyári hónapokban – autóról motorra. Ráadásul a sofőrök B-s jogsival is vezethetik, ha elvégzik a mindössze hatórás és kedvező árú A1B képzést

Az első Spectre GP Magyarországon

Ha új 125-ös vásárlásával kacérkodsz vagy csak megismernéd alaposabban az új Spectre GP-t, itt találsz további részleteket a motorról, melynek első példányai már meg is érkeztek Magyarországra.