Szerbia vezetői egy huszárvágással megoldották, hogy az elektromos rollerek végre legálisan, egyértelmű szabályok alapján közlekedhessenek. Érdemes lenne átvenni a módszert, vagy legalábbis egyes részeit…
A Szabad Magyar Szó foglalta össze, hogy milyen változások várnak a Szerbiában rollerezőkre. Pofonegyszerű az egész, néhány perc alatt lehet regisztrálni, és onnantól senki nem köthet bele a rolleresbe, amíg nem szabálytalankodik persze.
Elektromos roller: kötelező regisztráció, mellény és sisakviselés
Április 5-én kezdődik a regisztráció, és június 15-ig mindenkinek kötelező is azonosítania magát, illetve járművét, aki ezután közlekedni szeretne a rollerrel. Sikeres regisztráció után egy egyedi matricát kap a tulajdonos, amit kötelező jól látható helyre felragasztania a járműre.
Ehhez meg kell adnia személyes adatait, lakcímét és a jármű műszaki paramétereit.
Az igényléshez kötelező mellékelni a jármű műszaki dokumentációját, a személyi igazolvány fénymásolatát, a kitöltött formanyomtatványt és a befizetett illetékről szóló bizonyítékot. Hogy pontosan mennyit kell majd fizetni érte, azt egyelőre nem hozták nyilvánosságra
– írta a lap. Ha a jármű papírjaiból nem derül ki egyértelműen minden részlet, akkor egy egyszerűsített szemlén, vizsgán állapítják meg a csúcsteljesítményét, végsebességét stb., hogy ne diktálhassanak be valótlan adatokat a regisztrálók.

A regisztrációval együtt új szabályok lépnek életbe az utakon is: a vezető köteles láthatósági mellényt és bukósisakot viselni, kizárólag a kerékpárutakon, kerékpársávokon, illetve a gyalogos-kerékpáros közlekedésre fenntartott „ösvényeken” közlekedhetnek, vezetés közben nem használhatnak fülhallgatót, és természetesen nem lehet utasuk.
Százezer elektromos roller van az utakon, ideje frissíteni a hazai KRESZ-t is
Becslések szerint idén tavasszal eléri a százezer darabot a hazai elektromos rollerek száma, így egyre égetőbb, hogy a magyar rolleresek is kiszámítható, egyértelmű szabályok alapján közlekedhessenek a gépekkel. Az új – és ezúttal tényleg vadonatúj KRESZ – már készül, jelenleg is közel ötven szakmai szervezet segíti a döntéshozókat, hogy a mai viszonyokhoz igazodó, minden járműkategóriára kiterjedő szabályozás szülessen.

Erre már csak azért is szükség van, mert a jórészt ismeretlen gyártók után egyre több nagy márka termékei jelennek meg a géposztályban, mint például a világ tizedik motorkerékpár-gyártójaként ismert NIU, mely novemberben mutatta be újdonságait, de mondhatnánk az Apriliát, a Ducatit és az MV Agustát is, mivel a talján márkák szintén forgalmaznak saját (néven árusított) rollert.
