Olvasói: ezért (nem) lehet csalni az üzemanyaggal a benzinkutakon

Olvasói: ezért (nem) lehet csalni az üzemanyaggal a benzinkutakon

              - Címkék |Vélemény

Több száz komment érkezett keddi cikkünkhöz, mely arról szólt, hogy néhány BMW-tulaj 35-36 liter benzint tankolt a motor 33 literes üzemanyagtartályba. Sokan csalást kiáltottak, de szerencsére jött Attila, aki 16 éven át dolgozott benzinkúton, és leírta, hogy miért felesleges lopást belelátni a zárt rendszerbe…

Aki esetleg lemaradt volna az eredeti történetről: egy horvát benzinkúton a helyi BMW klub elnöke közel 35 liter benzint csorgatott a bajor vas tankjába, amit ki is posztolt Facebook-oldalára, majd a sztorit átvették a nagyobb horvát lapok is.

A kommentelők nagy többsége szerint csalás történt, pedig ez fizikailag lehetetlen vagy legalábbis nagyon nehezen kivitelezhető…

Tényleg csalnak a benzinkúton az üzemanyaggal?

Többen emlegették „bizonyítékként” , hogy 6-7 litert tankoltak az 5 literes műanyag kannába, de mint tudjuk, ez nem bizonyít semmit, hiszen már gyárilag jóval nagyobb 5 liternél az edény, és az idő múlásával tágulhat is.

(Kép: MTI/Komka Péter)

Majd jött Attila hozzászólása, ami arról árulkodott, hogy az átlagnál jobban átlátja, mi és hogyan működik a töltőállomásokon:ú

Mindenkit kiábrándítok! A benzinkutakat, az OMH./ BFKH éves szinten ellenőrzi! Ezt a tényt hologramos tanúsító matrica jelzi a kútoszlopokon – az eltérés 0,02% lehet (100 liternél legfeljebb 0,2 deciliter). Amennyiben kételkedik a vásárló, saját költségén kérheti a hitelesítés felülvizsgálatát, és jelen is lehet annak megtörténtekor! A vámhatóság is rendszeresen végez ellenőrzéseket kivonuló labor autóval, mérőhengerekkel! A mérőhengerben is habzik az üzemanyag, de ez a tény, a kiadott mennyiségre, nincs hatással. Az üzemanyagokat nem lehet vízzel keverni, ez nem krisztusi történet! A kipufogóból nem az üzemanyagba kevert víz folyik, hanem a lecsapódott pára. Ott nincs megbocsájtás, nagyon szigorúan büntetnek a minőségi, és mennyiségi eltérés miatt! Ha a kútoszlop meghibásodik, akkor több üzemanyagot ad ki, ezért viszont még nem érkezett panasz… Ezért fontos, hogy kútkezelő is ellenőrizze a tankolást. Ez úgy történik, hogy a kútkezelő a lehető leglassabban engedi az üzemanyagot, és ha a számláló nem mutat tankolást, akkor meghibásodott a kútfej. Kevesebbet azért nem ad ki, mert „légleválasztásos” a rendszere. Tizenhat éven keresztül, benzinkúton dolgoztam és sok …….. autótulajdonossal találkoztam! Az üzemanyag-forgalmazás, -árusítás nagyon szigorúan ellenőrzött része a kereskedelemnek!

Ha tehát többet tankoltál, mint amekkora az autód/motorod üzemanyagtartálya, bármikor a helyszínen kérheted a kútfej vizsgálatát, hitelesítését, de gyakorlatilag minden esetben más áll a háttérben – például a VW-csoportos autók trükkös szellőzője vagy az évek alatt pár százalékkal nagyobbra tágult tank.