Érthetetlen, hogy lehetnek ennyire hanyagok a tulajdonosok: gyakorlatilag lopásra biztatják a bűnözőket…
Talán nem köztudott, hogy Magyarországon szinte megszűnt az autó- és a motorlopás, hála a rendőrség Gepárd csoportjának. Amióta ők nyomoznak a rablók után, elképesztő mértékben csökkent a lopások száma:
amíg 2012-ben 6920 lopott autóról érkezett bejelentés, addig 2022-ben már csak 361-ről.
Persze még sok a teendő, de most már nem a zsaruknak kell cselekedni. A tulajdonosokon a sor, hogy ne kínálják fel tálcán az értékes verdákat…
Már a tolvajok sem viszik a Simsonokat
Talán emlékeztek, tavaly írtunk róla, hogy az autólopás olyannyira visszaesett, hogy az egykori NDK-s kismotorból, a Simsonból (!) lopták el a legtöbbet Magyarországon, és csak ezt követte az Opel, a Suzuki, a BMW és a többi, korábban népszerű típus.

Nos, a Vezess.hu az ORFK-tól megkapta a 2023-as járműlopási statisztikát, amiből kiderült, hogy már a jó öreg Szimó sem kapós: lassan kiszorul a top 10-ből. Íme, a tavalyi év rendőrségi statisztikái az ellopott motorokról és autókról:
Járműlopási statisztika, 2023 (db)
| 1. | OPEL | 54 |
| 2. | SUZUKI | 50 |
| 3. | VW | 41 |
| 4. | FORD | 35 |
| 5. | MERCEDES-BENZ | 28 |
| 6-7. | FIAT-HONDA | 26 |
| 8 | YAMAHA | 23 |
| 9-10. | SIMSON-RENAULT | 21 |
A puszta számoknál is meglepőbb, hogy melyek a leggyakoribb járműlopási technikák. A rendőrök elmondása alapján kimondottan gyakori, hogy a bolt előtt járó motorral (!) parkoló autót viszik el, ugyanígy tipikus, hogy benne hagyják a kulcsot az őrizetlen autókban, illetve a meghirdetett kocsit úgy adják oda próbakörre, hogy nem kérnek semmilyen kauciót, és a tolvajok simán elhajtanak a verdával.