Share the post "Műhelyrovat: „szegény Suzuki Bandit, mintha zacskóval a fejeden futnál…”"
Újabb beszédes alkatrész a műhelyből, ami arról mesél, hogy a tulajdonos elfelejtett valamit…
Legutóbb egy Honda robogót mutattak meg nekünk a Cribmoto szerelői, amiben gyanúsan régen cseréltek szűrőket, most pedig egy Suzuki Bandit 650-ből került elő régészeti leletnek is beillő alkatrész…
Mi történik, ha túl későn cserélsz levegőszűrőt?
Aligha szorul magyarázatra, hogy megfelelő mennyiségű levegő és üzemanyag nélkül nem működik a motor, de ezt nem is kell megvárnod, mert megannyi tünet figyelmeztet rá, hogy eltömődött a légszűrő, mielőtt végleg megáll a technika.
A Bandit szűrője: előtte és utána…
Ezek a csökkenő teljesítmény és rugalmasság, a magasabb fogyasztás, illetve a túlmelegedés, bár utóbbi kevésbé látványos, egzakt és mérhető, mint az előző kettő. Emellett nő az erőforrás károsanyag-kibocsátása, valamint előbb-utóbb bejut a por a telítődött szűrőpapíron át, ami a hajtómű fokozott kopásához vezet. Persze ez nem is csoda, hiszen ha elzárja a por a levegő útját, akkor olyan lesz szegény Suzuki működése, mintha zacskóval a fejeden próbálnál meg maratont futni…

Ráadásul nem csak arra kell figyelned, hogy a gyárilag előírt, 6 vagy 12 ezer kilométeres intervallum végén kidobd a régi szűrőt, hiszen egy terepmotoron, mint például az új Honda Transalp, hiába írják elő csupán 24 000 (!) kilométerenként a szűrőcserét – ha sokat motorozol terepen, porban, akkor ennél sokkal korábban is cserére szorulhat az alkatrész.
Share the post "Műhelyrovat: „szegény Suzuki Bandit, mintha zacskóval a fejeden futnál…”"

