Abban egyetértenek a szakértők, hogy immáron több mint 100 000 darab elektromos roller fut Magyarország útjain, de vajon hány rendelkezik érvényes biztosítással?
Még tavasszal látott napvilágot a Magyar Közlönyben, hogy idén júliustól csak érvényes kötelező biztosítással lehet vezetni az olyan rollereket és elektromos mikromobilitási eszközöket, melyek (idézzük)
legnagyobb tervezési sebessége meghaladja a 25 km/h-t vagy saját tömege meghaladja a 25 kg-t.
Becslések alapján a hazai rollerek 30-40%-a tartozik ide, azaz ha jók a szakértők becslései, akkor néhány hónap alatt 30-40 ezer új biztosításnak kellett volna születnie.
A Netrisknél alig ötezeren kötöttek rollerbiztosítást
Jóllehet, a Netrisk csak egy szolgáltató a sok közül, viszont a hazai piac meghatározó tényezője, így igazán beszédes, hogy a cég közleménye szerint
rollerekre és egyéb mikromobilitási eszközökre július 16-án bevezetett kgfb óta összesen 4300 ilyen biztosítási szerződést kötöttek a Netrisknél,
ami nem kevés, ugyanakkor kérdéses, hogy a biztosításra kötelezett rollerek hány százaléka közlekedik érvényes szerződéssel, és hányan próbálják elbliccelni a dolgot.

Kérdésünket elküldtük az 1990-ben alapított Magyar Biztosítók Szövetségének (MABISZ) is – amint válaszolnak, frissítjük a cikket.