Több túraenduró-abroncsnál is jelentkezett a hiba, ezért háromféle gumira rendeltek el visszahívást, ráadásul ezek egy részét új motorkerékpárokra szerelték fel. Egyelőre „csak” az NHTSA jelentette a problémát és a visszahívást, de mivel nyolc évet felölelő időszakról van szó, szinte kizárható, hogy kizárólag az USA-ba kerültek a hibás abroncsokból.
A Pirelli bejelentette, hogy a Scorpion Trail II és más motorkerékpár-abroncsok, közöttük a Metzeler Tourance Next és Next II is érintett a visszahívási akcióban, és a hírek szerint legalább háromezer hibás gumiról lehet szó. Kiemelték, hogy ezek közül néhányat vadonatúj motorkerékpárokra szereltek fel, azaz nem gumisnál vásárolták a motorosok.
Visszahívás a Pirelli és a Metzeler motorgumikra
A tengerentúli National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) jelentése szerint a hibás Pirelli köpenyek egy bizonyos futásteljesítmény után szabálytalanul kophatnak, ami kárt tehet az abroncs övszerkezetében, és ha ezt nem észleli időben a pilóta, az hirtelen defekthez és/vagy a futófelület leválásához vezethet.
A motorosoknak figyelniük kell az olyan figyelmeztető jelekre, mint az abroncs menet közben érzékelhető vibrációja, a nem egyenletes kopáskép, illetve a barázdákban megjelenő repedések
– emelték ki a közleményben. Ez alapján tehát egyelőre csak a tengerentúlon hirdették ki a visszahívást, de mint több szaklap megírta (idézzük) „a jelek szerint hamarosan Európában is megkezdődik a visszahívási akció.”

Közzétették az abroncsok típusát és gyártási dátumát is, így bármelyik motoros könnyen beazonosíthatja, hogy érintett lehet-e a visszahívásban:
Pirelli SCORPION TRAIL II/150/70R18 M/C 70V (2017. 01. 01 és 2024. 09. 30. között)
Metzeler TOURANCE NEXT 150/70R18 M/C 70V (2016. 11. 30 és 2024. 06. 11. között)
Metzeler TOURANCE NEXT II 150/70R18 M/C 70V (2021. 09. 1. és 2024. 05. 30. között)
Metzeler TOURANCE NEXT II 150/70R18 M/C 70W (2022. 09. 01. és 2024. 08. 31. között)

A Pirelli szerint megoldásként módosított abroncskonstrukciót vezettek be azóta, így 2024 41. munkahete (DOT: 4124) után készült köpenyeken garantáltan orvosolták a hibát.
Frissítve:
Több cikkben tévesen úgy jelent meg, hogy ez a visszahívás csak az ilyen abronccsal felszerelt új Triumph motorkerékpárokat érinti, és nem került a köpenyekből a gumikereskedésekbe. Hogy megelőzzük a félreértéseket, betesszük ide is az eredeti felhívást, amiből kiderül, hogy a visszahívás első két köre valóban a gyárilag felszerelt köpenyekről szól, de a második kettő a gumiszervizekben, magánszemélyeknek értékesített köpenyekre vonatkozik:
Kapcsolódó anyag: visszahívást rendeltek el a Dunlop RoadSmart abroncsokra

