Ideje alaposan átfésülni a KRESZ-t, mivel nonszensz helyzet, hogy a „pótkocsi” megnevezés miatt ugyanolyan sebességhatárok vonatkoznak a könnyű utánfutót vontató Ignisre, mint egy nyerges vontatóra.
Korábban részletesen írtunk már róla, hogy melyek a gyorsforgalmi utakon, autópályákon leggyakrabban elkövetett hibák, szabálysértések, és ezek közé tartozott az utánfutó vontatása is, mely számos korlátozással jár:
– Autópályán 130 helyett csak 80-nal mehet az ilyen személyautó,
– Közúton 90 helyett 70 a sebességhatár,
– Lakott területen belül akkor is legfeljebb 50-nel haladhat, ha 60-70 km/órás korlátozás van érvényben.

Új KRESZ: 70 helyett 90-nel mehetnének a teherautók, buszok és az utánfutót vontató járművek
Mivel több nyugati államban a könnyű pótkocsit, azaz 750 kg alatti össztömegű utánfutót vontató autók 100-zal közlekedhetnek, ideje lenne honosítani ezt a szabályt, és a jelek szerint az új KRESZ-tervezetben szerepel is a sebességhatárok módosítása. Erre már csak azért is szükség van, mert sokan nincsenek tisztában a rendhagyó sebességkorlátozásokkal – mint például az autópályák nem létező, 60 km/órás szabálya –, és az egységesítés segíthet, hogy könnyebben megjegyezhetőek legyenek a korlátozások.

A múlt héten megjelent, közel 27 oldalas kormányzati KRESZ-tervezetben az szerepel, hogy a jelenlegi 70 és 80 km/órás korlátozás helyett egy- és többsávos utakon egyaránt 90 km/órás sebességhatárt vezetnének be. Az intézkedés célja, hogy indokolatlanul ne tartsák fel a forgalmat az olyan járművek, melyek 70-nél gyorsabban is biztonságosan tudnak közlekedni.

Ráadásul ez nemcsak az utánfutós szerelvényekre vonatkozik: jelenleg a tehergépkocsiknak és a buszoknak is egységes, 70 km/órás korlátozást írnak elő közúton – ezt szintén 90 km/órára emelnék az új KRESZ-ben.
Kapcsolódó anyag: a 2026-os KRESZ-változások egy helyen