Túlzások netovábbja, az M 1000 XR

Túlzások netovábbja, az M 1000 XR

              - Címkék |Kiemelt cikk

Az már korábbi tesztünkből kiderült, hogy az S 1000 XR elképesztően sokoldalú és élvezetes gép, de mit tud a még könnyebb, erősebb és ÉV Motorjának megválasztott BMW M 1000 XR?

Talán még emlékeztek rá, a legutóbbi modellfrissítés után már 170 lóerőre nőtt az S jelű alapmodell csúcsteljesítménye, bővült a felszereltsége, de az igazán nagy szenzáció az éppen tízéves XR modellcsalád eddigi legerősebb tagjának leleplezése volt: ez lett az M 1000 XR. Hogy túlzás egy sokoldalú, túrázásra is alkalmas motorban a több mint kétszáz lóerő és a pályamotorokat megszégyenítő fék, illetve futómű? Meglehet, de az M jelzés mindig is erről szólt – megmutatni, miként profitálnak a közúton motorozók a versenyzésre fejlesztett technikából…

Pályamotor túraköntösben: az új BMW M 1000 XR

Egyértelmű, hogy a legfontosabb különbség az S és az M változat között a csúcsteljesítmény. Több mint negyven lóerőről beszélünk, hiszen az M 1000 XR már 201 lóerős, ami önmagában is kiemelkedő érték a túrasportmotorok, crossoverek között, különösen, hogy ehhez csak bő 220 kilós menetkész tömeg társul. Le sem tagadhatná a zászlóvivő, hogy a korábban már tesztelt BMW M 1000 R közeli rokona, elvégre szinte teljesen azonos a fényezés, ugyanúgy rövidebbre szabták a váltóáttételezést – a 4., 5. és 6 fokozatban –, emellett a hátsó lánckerék is két foggal nagyobb, csakúgy, mint a csupasz verzión.

M 1000 XR
BMW M 1000 XR

Természetesen nem a puszta erő az XR egyetlen ütőkártyája, hiszen az M-en már összesen hétféle üzemmódot állíthat be a pilóta, beleértve a teljesen személyre szabott beállításokat is, alapáras a biztonságos és hatékony fékezést elősegítő Brake Slide Assist, és szintén a magabiztos motorkezelést szolgálja a feláras, valószínűtlenül könnyű szénszálas felni, valamint az alapáras, M-es fékrendszer.

Néhány nappal ezelőtt nálunk járt teszten a legerősebb változat, így a második generációs, Spanyolországban kipróbált S 1000 XR, és a tavaly tesztelt, 2024-es modell után hamarosan olvashatjátok az M 1000 XR-rel szerzett tapasztalatokat is.

Galéria: BMW M 1000 XR: