Új motor 2500 euróért, 320 km hatótávval? Igen, de van egy kis gond az adatokkal…

Új motor 2500 euróért, 320 km hatótávval? Igen, de van egy kis gond az adatokkal…

              - Címkék |Hírek

Az Ultraviolette bemutatta első endurós formatervű elektromos motorkerékpárját, az X47 Crossovert. Azt állítják, ez már a hagyományos motorokkal vetekszik, ami a teljesítményt és a hatótávot illeti, ám úgy tűnik, kicsit túlzóak az adatok.
Noha indiai motorkerékpárról van szó, már Európában is jelen van, többek között Ausztriában, Németországban és Svájcban is tervezi a cég, hogy megkezdi a modell árusítását. Az újdonság csúcsteljesítménye 30 kW (40 LE), végsebessége 145 km/óra, míg legnagyobb forgatónyomatéka kereken 100 Nm, akárcsak egy ezres, benzines gépé.

ultraviolette x47 crossover price range eu
A szerény ár dacára alapáras az első kamera és a hátsó távolságfigyelő radar

Az X47 mindössze 207 kilót nyom menetkészen, és mivel a 30 kW-os csúcsteljesítmény mellett hivatalosan 11 kW-os névleges teljesítményű, ez is vezethető B-s jogsival Európa legtöbb országában.

Ultraviolette X47: reális a 323 km hatótáv?

Egy átlagos motoros valószínűleg felkapja a fejét arra, ha az elektromos motor 300-350 km-es hatótávot ígér, de aki e-motorral jár, az ilyenkor egyből az aksikapacitást keresi, és a motorok között nagynak számító, ám így is szerény, 10,3 kWh-s érték azt jelenti, hogy a valós hatótáv inkább 150-250 kilométer között alakul majd. Példaként említhető saját, lényegesen kisebb teljesítményű e-endurónk, mely feleekkora tömeggel és sebességgel is 4-5 kWh/100 km fogyasztást produkál, vagyis az X47 3,1 kWh-s fogyasztása kissé túlzónak tűnik. Összehasonlításként: az Európában elterjedt Ligier Pulse 3 futármotor 3,2-5,4 kWh-t fogyaszt százanként, holott az egy csupán 50 km/órás végsebességű segédmotor.

ultraviolette x47 crossover price range
A fékeket a ByBre, a Brembo indiai leányvállalat  szállítja, kerekenként egy tárcsával, míg az ABS a Bosch-tól érkezik. A kiváló minőségről árulkodik, hogy a gyártó 8 év vagy 800 000 km jótállást biztosít a motorra…

Ugyanakkor a 150-250 km sem hangzik rosszul, főleg, hogy a sofőröknek még vizsgáznia sem kell rá, így ideális választás a négyről kétkerékre váltóknak, akik városon belül és azon kívül is motoroznának. Persze a hatótáv mellett a töltés módja és gyorsasága is kulcskérdés: az X47-ben szerencsére beépített töltőt találunk, így bármelyik konnektorról automatikusan feltölthető a gép, de az 1,6 kW-os teljesítményű töltővel valószínűleg legalább 7 órán át tart a művelet.

ultraviolette x47 crossover price range eu 2025
Az aksikapacitás 10,3 kWh, ami kevésnek tűnik a 323 km-es hatótávhoz, de így is másfélszer-kétszer nagyobb, mint a jelenleg kapható, 4-5000 eurós motorok telepei

Az Indiában 249 000 rúpiáért (kb. 2500 euró) kapható motor várhatóan még idén megérkezik Európába, de az még nem derült ki, hogy az öreg kontinensen milyen áron kerül majd a boltokba.

Műszaki adatok – Ultraviolette X47

Modell Ultraviolette X47 Crossover (elektromos enduró/crossover)
Motor Villanymotor, a lengővillatengelynél elhelyezve
Max. teljesítmény 30 kW (40 LE)
Max. nyomaték 100 Nm (≈610 Nm a hátsó abroncson az áttétellel)
Végsebesség 145 km/h
Akkumulátor 10,3 kWh, központi rögzítés
Hatótáv akár 323 km
Töltés 1,6 kW beépített töltő (töltési idő: nincs megadva)
Váz Alumínium
Futómű USD villa elöl, központi rugóstag hátul; elöl-hátul 170 mm rugóút
Kerekek 17” öntött alumínium (elöl/hátul)
Fékek Tárcsa elöl és hátul; ByBre komponensek
ABS Bosch
Vezetési módok 3 üzemmód, kipörgésgátló, visszatöltés-szabályozó
Elektronika 2 kijelző, Bluetooth, eSIM, USB-C
Asszisztencia Frontkamera (32 GB), hátsó radar (Hypersense)
Tömeg ~207 kg
Jogosítvány Várható A1/B196-kompatibilis (11 kW névleges verzió esetén)
Előrendelés (India) 2025. szeptember, 249 000 INR (~2 400 EUR)
Garancia 8 év vagy 800 000 km