Share the post "Új motor 2500 euróért, 320 km hatótávval? Igen, de van egy kis gond az adatokkal…"

Az X47 mindössze 207 kilót nyom menetkészen, és mivel a 30 kW-os csúcsteljesítmény mellett hivatalosan 11 kW-os névleges teljesítményű, ez is vezethető B-s jogsival Európa legtöbb országában.
Ultraviolette X47: reális a 323 km hatótáv?
Egy átlagos motoros valószínűleg felkapja a fejét arra, ha az elektromos motor 300-350 km-es hatótávot ígér, de aki e-motorral jár, az ilyenkor egyből az aksikapacitást keresi, és a motorok között nagynak számító, ám így is szerény, 10,3 kWh-s érték azt jelenti, hogy a valós hatótáv inkább 150-250 kilométer között alakul majd. Példaként említhető saját, lényegesen kisebb teljesítményű e-endurónk, mely feleekkora tömeggel és sebességgel is 4-5 kWh/100 km fogyasztást produkál, vagyis az X47 3,1 kWh-s fogyasztása kissé túlzónak tűnik. Összehasonlításként: az Európában elterjedt Ligier Pulse 3 futármotor 3,2-5,4 kWh-t fogyaszt százanként, holott az egy csupán 50 km/órás végsebességű segédmotor.

Ugyanakkor a 150-250 km sem hangzik rosszul, főleg, hogy a sofőröknek még vizsgáznia sem kell rá, így ideális választás a négyről kétkerékre váltóknak, akik városon belül és azon kívül is motoroznának. Persze a hatótáv mellett a töltés módja és gyorsasága is kulcskérdés: az X47-ben szerencsére beépített töltőt találunk, így bármelyik konnektorról automatikusan feltölthető a gép, de az 1,6 kW-os teljesítményű töltővel valószínűleg legalább 7 órán át tart a művelet.

Az Indiában 249 000 rúpiáért (kb. 2500 euró) kapható motor várhatóan még idén megérkezik Európába, de az még nem derült ki, hogy az öreg kontinensen milyen áron kerül majd a boltokba.
Műszaki adatok – Ultraviolette X47
| Modell | Ultraviolette X47 Crossover (elektromos enduró/crossover) |
|---|---|
| Motor | Villanymotor, a lengővillatengelynél elhelyezve |
| Max. teljesítmény | 30 kW (40 LE) |
| Max. nyomaték | 100 Nm (≈610 Nm a hátsó abroncson az áttétellel) |
| Végsebesség | 145 km/h |
| Akkumulátor | 10,3 kWh, központi rögzítés |
| Hatótáv | akár 323 km |
| Töltés | 1,6 kW beépített töltő (töltési idő: nincs megadva) |
| Váz | Alumínium |
| Futómű | USD villa elöl, központi rugóstag hátul; elöl-hátul 170 mm rugóút |
| Kerekek | 17” öntött alumínium (elöl/hátul) |
| Fékek | Tárcsa elöl és hátul; ByBre komponensek |
| ABS | Bosch |
| Vezetési módok | 3 üzemmód, kipörgésgátló, visszatöltés-szabályozó |
| Elektronika | 2 kijelző, Bluetooth, eSIM, USB-C |
| Asszisztencia | Frontkamera (32 GB), hátsó radar (Hypersense) |
| Tömeg | ~207 kg |
| Jogosítvány | Várható A1/B196-kompatibilis (11 kW névleges verzió esetén) |
| Előrendelés (India) | 2025. szeptember, 249 000 INR (~2 400 EUR) |
| Garancia | 8 év vagy 800 000 km |
Share the post "Új motor 2500 euróért, 320 km hatótávval? Igen, de van egy kis gond az adatokkal…"