Lezajlott az új Stark Varg SM első közúti hatótávpróbája, és hogy ellenőrizhető legyen, a 3,5 órás motorozás videóját egyben, vágás nélkül töltötték fel a tesztelők.
A múlt héten bemutatott újdonság ígéretesnek tűnt a 125 kilós tömeggel, a 60 és 80 lóerős csúcsteljesítménnyel, valamint a 7,2 kWh-s akkumulátorral, de kérdés, hogy a gyakorlatban is tudja-e, amit a gyártó ígér: vegyes üzemben 120 kilométeres hatótávot.
Stark Varg SM: mennyi a valós hatótáv?
Nos, az első próba alapján nem kell aggódnia a sportosan motorozóknak sem, mivel tényleg változatos körülmények között, zsúfolt városokban, gyakori gyorsításokkal és nyílt országúton többször nagy sebességgel haladva sem sikerült sokat lefaragni az eredeti értékből:
Sajnos a nyitókép lelövi a poént, hogy 118 kilométer után mutatott 0%-ot a kijelző, de meglepetésre még 1-2 százalékos töltöttséggel is dinamikusan gyorsított az SM, sőt a teljesen lemerült akkumulátorral sem állt meg, vagyis némi ráhagyással számoltak a tervezők. Napi három és fél óra motorozás, ami után ráadásul 1-2 óra töltésre van csak szükség, és ismét útnak indulhatsz – ez már vállalhatónak tűnik. Persze a kiemelkedő teljesítmény és a minőségi váz, fék, illetve felfüggesztés az árcímkén is nyomot hagyott, így 12 990 és 13 990 euróba kerül a már Magyarországon is megvásárolható szupermotó. Elsőre soknak tűnhet az összeg, de nincs kivel versenyeznie a Varg SM-nek, hiszen más nem kínál rendszámos, A1-gyel vezethető, de 60/80 lóerős csúcsteljesítményű motort a piacon.