Új ZX-10R és ZX-10RR a Kawasakitól

Új ZX-10R és ZX-10RR a Kawasakitól

              - Címkék |Kiemelt cikk

Már első ránézésre is feltűnik, hogy a legfontosabb cél a Superbike bajnoki trófea visszahódítása volt…

Elképesztő diadalmenetet mutatott be a Kawasaki és Jonathan Rea a 2010-es években, amikor hat éven át zsinórban senki nem tudta megállítani a japán márkát, és a Kawa egyeduralkodó lett a világbajnokságon. Az utóbbi öt évben azonban háttérbe szorultak a zöldek a Ducati és a BMW hegemóniája alatt, ám most visszavág a kóbei gyártó – a tegnap bemutatott, új ZX-10RR-t küldi csatába a világbajnokságon.

Ilyen lett az új Kawasaki ZX-10R és RR

„Told ki a határokat!” – ez a zöldek mottója az újdonság kapcsán, melyen a legfeltűnőbb fejlesztés a vadonatúj, hatalmas szárnyakkal megspékelt idomzat. A gyár tesztjei alapján ezzel 25%-kal nagyobb leszorítóerőt értek el, ami növeli az első kerék tapadását, pontosabb irányíthatóságot tesz lehetővé kanyarokban és fékezés közben, vagyis hozzájárul a jobb köridők eléréséhez.

Az új LED-fényszóró és Ram-Air légbeömlő is az aerodinamikus, ékformájú első idom kialakítását szolgálja, hogy a 998 köbcentis sornégyessel minél magasabb végsebességet érjen el a motor a célegyenesekben. Mivel jelentősen változott a motor viselkedése az új idommal és a szárnyakkal, ehhez hangolták a Balance Free Front Fork (BFF) első villa és a BFRC Lite központi rugóstag működését is, továbbá módosították a lengővilla bekötési pontját és a központi rugóstag rugótekercsét, amivel sikerült növelni a hátsó tapadást.

Mindezt megkoronázza a Brembo M50 féknyereg, a rendhagyó méretű, 330-as dupla féktárcsa, a gyárilag felszerelt Bridgestone BATTLAX RACING STREET RS12 abroncs, valamint a 2026-os modellen szintén alapáras Öhlins kormány-lengéscsillapító. Természetesen a telefonnal társítható, színes műszeregység is alapáras, és ennek köszönhetően távolról is hozzáférsz a legfontosabb adatokhoz, mint az üzemanyagszint, a karbantartási adatok vagy éppen a különböző üzemmódok, melyeket személyre is szabhatsz a mobilon.

A ZX-10R alapmodell mellett bemutatták Milánóban a ZX-10RR-t is, mely továbbfejlesztett erőforrásával még magasabbra teszi a lécet: könnyített Pankl dugattyúk és titán hajtókarok teszik még pörgősebbé a Kawát, mely ennek köszönhetően spontánabban reagál a gázparancsokra, mint az alapkivitel. Más a felfüggesztés is: titánbevonatú villaszárak csökkentik a súrlódást és javítják a csillapítást, így pontosabbá válik a visszajelzés a kanyarokban. Természetesen a gyárilag felszerelt abroncs is eltér az alapmodelltől, hiszen a világbajnokságon szerzett tapasztalatok alapján a Pirelli Supercorsa SP V3-ra voksoltak a mérnökök.

Kawasaki ZX-10R és ZX-10RR 2026 – hegylakok.hu-20

Az alapváltozat Lime Green/Blue és Metallic Matte Graphenesteel Gray/Metallic Spark Black/Lime Green fényezéssel elérhető, míg a 2026 tavaszától kapható ZX-10RR kizárólag a márkára jellemző Lime Green színben érkezik.

Galéria – Kawasaki ZX-10R és ZX-10RR (2026)