Csak pár órát voltak kint az utakon az új teljesítménymérő-paddal, mégis sok kamu ötvenes akadt a horgukra. Minden harmadik robogós bírsággal tért haza…
A Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság és a Nemzeti Közlekedési Hatóság munkatársai közösen, a segédmotor-kerékpárokat érintő ellenőrzést hajtottak végre kedden, Székesfehérváron – számolt be közleményében a rendőrség.
Fél nap alatt több mint egy tucat robogóról derült ki, hogy valójában nem is ötvenes
Próbapad segítségével vizsgálták meg a járműveket, hogy maximális sebességüket és teljesítményüket elemezve megállapítsák, hogy azok motorkerékpárnak vagy segédmotor-kerékpárnak minősülnek-e. A kategorizálás mellett a közlekedési szakemberek a járművek műszaki állapotát, a rendőrök pedig azok jogszerű használatát is ellenőrizték.A rendőrök és a Nemzeti Közlekedési Hatóság szakemberei 10 óra leforgása alatt összesen 40 járművet ellenőriztek, ebből 14 esetben kezdeményeztek szabálysértési, illetve büntetőeljárást.
Amíg ilyen „okostónik” lesznek, mint a fenti megoldóember, addig az ellenőrzések is csak egyre szaporodnak…
A nyakon csípett motorosok többségének forgalmi engedély és érvényes kötelező biztosítás, valamint jogosítvány hiánya miatt kell felelnie, hiszen a 70-es hengerrel felszerelt vagy gyárilag 125-ös motorok nagymotornak minősülnek, ők mégis rendszám nélkül használták őket.

Ezek a kihágások – egyesével is – több tízezer forintos bírsággal járnak (csak a nem megfelelő kategóriájú jogosítványt önmagában 35-70 ezer forintig „díjazzák”), szóval a bírságoltak többsége a motor értékével megegyező csekkre számíthat.
Több mint egyszerű gyerekcsíny – négy hónapos börtönbüntetést kapott a rendszám nélkül motorozó, 21 éves, szekszárdi fiú