A döntéshozók meghúzták az utolsó utáni határvonalat is: 2015 végétől már nem állhat forgalomba az EU-ban blokkolásgátló nélküli új motorkerékpár.
.
Lehet szeretni vagy fújolni rá, de tény, hogy éles helyzetben sokat segíthet, ha ABS-szel felszerelt a motorunk.
[learn_more caption=”Tippelj: mikor készült az első ABS-es motorkerékpár? Részletek:”] Több mint fél évszázaddal ezelőtt, 1958-ban a Royal Enfield motorjaira – kísérleti jelleggel – már szereltek blokkolásgátlót. A lendtömeg által mechanikusan működtetett eszköz azonban igencsak darabosan működött, ezért végül nem került szériagyártásba, és csak harminc évvel később jelent meg az utcai vasakon…[/learn_more]
A Bosch kisfilmje ugyan azt ígéri, hogy az ilyen vassal hamarabb meg tudunk állni, mint egy hagyományos fékrendszerű kétkerekűvel (ami korántsem igaz minden helyzetben), az viszont biztos, hogy a stabilitás és az irányváltási képesség megőrzése sokat ér, ha vészfékezni kényszerülünk.

A rendelet kezdetben csak a 125-ös és annál nagyobb vasakra vonatkozik majd, de azt tervezik, hogy fokozatosan kiterjesztik az összes kétkerekűre, beleértve az ötvenes robogókat is. A jövőben tehát egyre bonyolultabb gépek jönnek, melyekkel a kezdők könnyebben megbirkóznak, a többiek pedig valószínűleg csak azt kérdezik majd: ha pályán vagy csak úgy poénból keresztbevágnám a fenekét a hátsó fékkel, ugye kikapcsolható lesz a kütyük garmada, hogy a parancsaimnak és ne a biteknek engedelmeskedjen a saját vasam?
.