GumiGuru: mit tegyek, ha kockásra kopik az abroncs?

GumiGuru: mit tegyek, ha kockásra kopik az abroncs?

              - Címkék |Gumiguru

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszol az R17.hu szakértője, Szabó Roland!

r17-szabo-roland-motorgumiSzeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Roland hamarosan jelentkezik a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Yamaha FZ6 motorom van. Gumit szeretnék cserélni rajta és segítséget szeretnék kérni a választásban. Jelenleg egy Dunlop Qualifier II gumi van a motoron, de a hátsó nagyon kockára kopott. Stilusom:

  • nem pályázok
  • 50% utassal megyek
  • esőben nem motorozom
  • szeretném, hogy hűvösebb aszfalton is jól tapadjon
  • – gyorsan melegedjen be.
  •  Te mit ajánlanál ilyen célra? Válaszodat előre is köszönöm! üdv: Attila
VÁLASZ

Kedves Attila! Nem meglepő, hogy kockára kopott a hátsó gumid, hiszen a Qualifier II alapvetően híresen kopásálló, viszont kategóriáját tekintve szupersport abroncs. Ezen szegmensbe tartozó gumiknak pedig jellemzője, hogy rosszul tűrik a tartós egyenes futást. Mivel ennél nagyságrendekkel tartósabb sport gumit nem tudok ajánlani, így javaslom, hogy inkább a sport túra szegmensből válasszunk. A leírt felhasználási szokások tulajdonképpen alapvetően elvárt jellemzőket igényelnek bármely első, vagy akár másodvonalas sport-túra gumitól, ráadásul a motorod súlya, vagy teljesítménye sem jelent extra terhelést a gumiabroncsoknak. Az persze elmondható, hogy a hűvös aszfalton nyújtott teljesítmény, és a gyors bemelegedési fázis, a modern abroncsok legnagyobb előnye az egy-két generációval korábbi fejlesztésekhez mérten.

Tehát ha van rá lehetőséged, akkor keresd a legújabb modelleket, például Dunlop RoadSmart III, Metzeler Roadtec 01, vagy a tavaly megjelent Michelin Pilot Road 4, illetve Pirelli Angel Gt. Ezek az abroncsok garantáltan csalódásmentes választások lehetnek, ezért nyugodtan dönts akár szimpátia alapján. A különbségek átlagos felhasználás mellett elhanyagolhatók, és olyan sztereotípiákat is kár lenne táplálnom, hogy a Pirelli sportosabb, vagy a Michelin inkább túrára ajánlott, mivel annyira egy irányba mutatnak a fejlesztések, hogy összehasonlító tesztek során is egyre közelebb kerülnek egymáshoz a különböző gyártók termékei. Sőt gyakran bizony olyan meglepő eredmények születnek mint például a Pirelli első helye a vizes teszten, vagy a Dunlop első helye a futásteljesítményben. Azonban mint említettem, a különbségek nüansznyiak, a megfelelő választás csak akkor nehéz, ha különleges igényei vannak a felhasználónak, vagy az adott motortípusnak. A Te esetedben a sport-túra szegmens bármely csúcsterméke közül bátran mazsolázhatsz.