DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!
Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!
Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem:Van egy Suzuki GSX600F 2000 évjáratú motorom arra szeretnék új gumikat. Éves szinten maximum 1-2 ezer kilométert megyek utas nélkül vele és a tempóm már a koromnál fogva is öreges (48 éves vagyok):D Milyen gumit ajánlanál számomra? A választ előre is köszönöm!
VÁLASZKedves Kérdező!
Erre a Suzukira, mely motorosok között legfőképp “boci” néven ismert, van néhány igen jó alternatíva amit ilyen felhasználás mellé nyugodtan merek ajánlani. Mivel a hátsó abroncs mérete kicsit szűkíti azt a kört amiből választhatunk, ezért kifejezetten azokat az opciókat keresem, amelyek igazán jó alternatívák lehetnek a konzervatívabb felhasználás mellé. Három gyártó típusában gondolkodom, kezdjük talán a legismertebb Michelinnel.
Olcsóbb, drágább…
A Road széria tagjai közül a Road3 az ami egy teljesen jó átmeneti megoldás lehet. Ez előző szériánál már egy modernebb darab, itt már alkalmazták azt az XST lamella rendszert, amely a tökéletes nedves tapadásért felel, ezt kifejezetten jól alátámasztja az abroncs igen sűrű lamellázottsága. Vízelvezető képessége igen magas, ezáltal tökéletes tapadást biztosít esős körülmények között is. Az évi csekély néhány ezer km-es futáshoz egy időtálló választás lehet, hiszen futásteljesítménye bőven 10.000 km fölé tehető. Nem hagynám ki a felsorolásból a Road2-őt sem, egy a mai napig igen közkedvelt darab, sokan alkalmazzák nagy elégedettséggel.
120/70-17 és 150/70-17-es méretben szintén elérhető a Bridgestone egyik legismertebb darabja a Bt023. Méltán vívta ki az egyik legközkedveltebb sport/túra abroncs jelzőt. Kiválóan motorozható gumi, igen tartós, még a nagyobb nehezebb túramotorokon is nem ritka az akár 20.000 km-es futás. Egyértelműen ez a kevésbé előforduló eset, de láttunk már rá példát. Egy kiszámítható gumiabroncs, nem fog bennünket cserben hagyni semmilyen időjárási körülmények közt sem, legyen az akár egy nyári hőség, vagy egy esősebb őszi nap.
Mit szólsz a Nankanghoz?
Felsorolásom végére hagytam egy feltörekvő márkát a Nankangot. Az autós vonalon egy ~40 éve fennálló taiwani márkáról beszélünk. Motoros körökben még nem elterjed és elismert márka, viszont szólnék pár szót mellette. Hivatalos teszteredményeket publikálva az összevetésben az előbb említett BT023-as mintázattal összehasonlítva néhány pont differenciával ugyan azokat az eredményeket produkálta. Legyen az a nedves illetve száraz tapadás, nagy sebességű irányváltások, vagy akár a fékezés. Mindemellett kiváló ár/érték aránya van amit ilyen kevés éves futásteljesítmény mellett érdemes számításba vennünk. Nyugodt motorozás mellé bátran merem ajánlani a Roadiac WF1-es mintázatot. Sok elégedett vásárlóról tudok beszámolni, akik elégedetten használják abroncsaikat, mindenféle probléma nélkül. A 3 felsorolt márka közül én ezt ajánlom Önnek.