Nagyobb és erősebb lesz, miközben alig pár dekát hízik, ráadásul teljesíti az Euro 5 előírásait.
Tegnap több motoroslap megerősítette, hogy már az EICMA előtt, októberben leleplezik az alapjaiban átdolgozott, még izmosabb és gazdagabb felszereltségű BMW R 1250 GS-t. Egyelőre nagy a titkolózás, de annyi bizonyos, hogy a nagyobb hengereknek köszönhetően 1252 köbcentire hízik a modell, azaz jó nyolcvan köbcentivel toldják meg a jelenlegi változatot.

Fejlesztésekor nem az elérhető legmagasabb csúcsteljesítmény, hanem a még nyomatékosabb karakter elérése volt a cél, ezért az Alpha Racing változó szelepvezérlésű hengerfejével spékelték meg a részben folyadékhűtésű kéthengerest, ami így várhatóan 135-136 lóerővel, és legalább 130-140 Nm-es forgatónyomatékkal lép színre.
BMW R 1250 GS – tisztább, szebb és erősebb!
Nő a féktárcsák mérete is, hogy a rendszer könnyedén megbirkózzon a nagyobb üzemanyagtartályból fakadó 4-5 kilós plusz tömeggel, valamint a nagyobb teljesítménnyel, miként hosszabbá válik a végáttétel is, ezáltal autópályán még kevesebbet forog majd a motor, mint elődje.
Alig egy centivel, kereken 1500 milliméterre kurtítják a tengelytávot, de a hírek szerint a vázat érintetlenül hagyták, szóval jó eséllyel csak a lengőkaron módosítanak kicsit. Ha minden igaz, két hónap múlva, október második felében láthatjuk először teljes pompájában a bajorok új, minden eddiginél erősebb túraenduróját.