Érdekes összefüggések rajzolódnak ki az idén januári eladási statisztikákból, különösen biztató a gyorsasági motorok visszatérése és a fiatal, új motorosok térnyerése.
Kezdjük is a száraz tényekkel: januárban hozzávetőleg kétszer annyi motorkerékpárt adtak el itthon, mint tavaly, és közel háromszorosát, mint 2017-ben. Persze ez a 105 darab még kevés a világ megváltásához, de az is bolond, aki nem örül a folyamatos fejlődésnek és az egyre több nagymotornak a hazai utakon.

Ami a márkák erőviszonyait illeti, sajnos néhány márka szinte eltűnt a palettáról, így például a Ducati kiszorult a legjobb tízből és a Kawasaki is két eladott motorral szerénykedik, viszont a Honda továbbra is toronymagasan vezet, nyomában a Suzukival és a nagymotorok között kategóriaelső BMW-vel.

Nincs jelentős változás a géposztályokat illetően, azaz továbbra is a túraendurók és crossoverek a legkapósabbak, amihez az is hozzájárult, hogy egyedül az új R 1250 GS-ből ötöt (!) vehettek át új tulajdonosaik, és örömteli, hogy a literes superbike-ok is megjelentek a statisztikákban. GSX-R1000, Panigale, S 1000 RR – sorakoznak a nevek, azaz igenis van igény a legújabb, high-tech gépekre is. Az már csak hab a tortán, hogy folyamatosan nő a 125-ös, rendszámos motort vásárlók köre, vagyis egyre többen váltanak kétkerékre, miként az sem elhanyagolható, hogy évente egy kisvárosnyi emberrel, úgy 10-11 ezer fővel nő a motorjogsival rendelkezők száma.