Elképesztő sikert hozott a hét évvel ezelőtt megjelent Yamaha MT-09: csak Európában több mint negyedmillió darab talált gazdára belőle. Az új, 2021-es modellt elnézve nem kérdés, hogy folytatódik a sikersorozat…
Mi sem mutatja jobban a modell népszerűségét, minthogy 2019-ben ez lett a legnagyobb darabszámban eladott naked Magyarországon, pedig lényegesen kedvezőbb árú motorok sorakoztak mögötte a versenyben. Talán emlékeztek, akkor megkerestük az egyik tulajdonost is, hogy miért új motort választott és miért pont MT-09-et – a vele készült riportot itt olvashatod el, ha esetleg lemaradtál róla.
Alaposan kipattintva – Yamaha MT-09 és MT-09 SP
Azóta kijött az új MT, és a márka hagyományaihoz híven rögtön kétféle változatban dobták piacra: az alapkivitel mellett elérhető a spéci felfüggesztéssel megspékelt MT-09 SP is.

Mindkettőben az előd 847-ről 890 köbcentire „felfúrt” háromhengerese dohog, ezáltal a korábbi 115 lóerő helyett 119 gyorsítja a kifejezetten karcsú gépet.
Márpedig ez esetben nem üres marketingszöveg a pillekönnyű jelző, ugyanis a Yamaha sajtóanyaga szerint az új MT-09 a „kategória legkönnyebb modellje” a maga 189 kilójával.
Noha az alapváltozat is gazdag elektronikai felszereltségű, az SP-n ezt megspékelték sebességtartó automatikával – leánykori nevén tempomat –, ami a gyári sajtóanyag szerint „általános vezetési élményt fokozó” extra.

Maradjunk annyiban, hogy pihentető és praktikus, ha sokat autópályázol, ugyanis negyedik fokozat felett, 50 km/órás tempótól bármikor aktiválható.

Mint említettük, az SP futóműve átlagon felüli: elöl 41 millis csúszószár-átmérőjű KYB telók dolgoznak, melyek előfeszítése és húz-, nyomófokozati csillapítása is állítható, míg a központi rugóstag az Öhlinstől érkezik, akárcsak az MT-10 SP esetében.
Az új MT-09 és MT-09 SP máris elérhető Magyarországon, az alapmodell 3 548 000 forintot kóstál, míg az SP 4 098 000-ért lehet hazavinni.