Alaposan kipattintva – Yamaha MT-09 és MT-09 SP

Alaposan kipattintva – Yamaha MT-09 és MT-09 SP

              - Címkék |Hírek

Elképesztő sikert hozott a hét évvel ezelőtt megjelent Yamaha MT-09: csak Európában több mint negyedmillió darab talált gazdára belőle. Az új, 2021-es modellt elnézve nem kérdés, hogy folytatódik a sikersorozat…

Mi sem mutatja jobban a modell népszerűségét, minthogy 2019-ben ez lett a legnagyobb darabszámban eladott naked Magyarországon, pedig lényegesen kedvezőbb árú motorok sorakoztak mögötte a versenyben. Talán emlékeztek, akkor megkerestük az egyik tulajdonost is, hogy miért új motort választott és miért pont MT-09-et – a vele készült riportot itt olvashatod el, ha esetleg lemaradtál róla.

Alaposan kipattintva – Yamaha MT-09 és MT-09 SP

Azóta kijött az új MT, és a márka hagyományaihoz híven rögtön kétféle változatban dobták piacra: az alapkivitel mellett elérhető a spéci felfüggesztéssel megspékelt MT-09 SP is.

Négy kilóval könnyebb és négy lóerővel izmosabb az új MT-09, mint elődje. A fogyókúra a váz átalakításával kezdődött, csak itt 2,6 kilót spóroltak a japán mérnökök, és a lenyűgöző formájú lengővilla is kimondottan karcsú lett

Mindkettőben az előd 847-ről 890 köbcentire „felfúrt” háromhengerese dohog, ezáltal a korábbi 115 lóerő helyett 119 gyorsítja a kifejezetten karcsú gépet.

Márpedig ez esetben nem üres marketingszöveg a pillekönnyű jelző, ugyanis a Yamaha sajtóanyaga szerint az új MT-09 a „kategória legkönnyebb modellje” a maga 189 kilójával.

Noha az alapváltozat is gazdag elektronikai felszereltségű, az SP-n ezt megspékelték sebességtartó automatikával – leánykori nevén tempomat –, ami a gyári sajtóanyag szerint „általános vezetési élményt fokozó” extra.

Nem minden szériamotoron látunk ilyen igényes nyerget és öltéseket…

Maradjunk annyiban, hogy pihentető és praktikus, ha sokat autópályázol, ugyanis negyedik fokozat felett, 50 km/órás tempótól bármikor aktiválható.

Az SP-n alapáras a tempomat, mely természetesen a fék, a tengelykapcsoló vagy gáz mozdításakor kikapcsol

Mint említettük, az SP futóműve átlagon felüli: elöl 41 millis csúszószár-átmérőjű KYB telók dolgoznak, melyek előfeszítése és húz-, nyomófokozati csillapítása is állítható, míg a központi rugóstag az Öhlinstől érkezik, akárcsak az MT-10 SP esetében.

Az új MT-09 és MT-09 SP máris elérhető Magyarországon, az alapmodell 3 548 000 forintot kóstál, míg az SP 4 098 000-ért lehet hazavinni.