Gyakran összemossák a motorozást a környezetszennyezéssel, pedig pont fordítva igaz: aki kétkerékre ül, máris sokat tesz a városok tisztább levegőjéért…
Persze a szkeptikusok máris a fejüket fogják, hogy a „hangos és büdös” motor hogy lenne környezetkímélő, nem számolva azzal, hogy ma már Euro5-ös, gyakran 1,5-2 literes átlagfogyasztású modellek rohangálnak a városokban, a tisztán elektromos gépekről nem is beszélve.
Motorozás és környezetvédelem
A zöld közlekedés egyik úttörőjeként ismert, piacvezető NIU összegyűjtötte, miért is fontosak a bolygónk megmentéséért vívott harcban a motorok.

Az évente több mint félmillió járművet értékesítő cég csak a három legfontosabb szempontot emelte ki, de így is igencsak tanulságos a lista.
Tudtad?
A Föld napját John McConnell kezdeményezésére fogadták el az 1969-es UNESCO konferencián, s azóta csaknem kétszáz országban ünneplik évről-évre. Magyarországon bő három évtizede, 1990 óta tartjuk számon ezt a jeles napot, április 22-ét.
1. Kevesebb elégetett üzemanyag, kisebb szennyezés
Bármilyen hihetetlen, egy ilyen kis országban, mint Magyarországon évente közel 50 millió tonna széndioxid-kibocsátással jár az autók-motorok használata. Ez különösen azért fájó, mert sok az ingázó, és ez nagyban növeli a városokon belül keletkező szennyezést.
Ezzel szemben az elektromos robogó – helyben – gyakorlatilag nem szennyez, és akkor is jól áll a benzines/elektromos csatában, ha a teljes ökolábnyomot vizsgáljuk. Ha a gyártás, feltöltés, karbantartás, újrahasznosítás terheit is ideszámoljuk, akkor is tisztán látszik, hogy 7-8-szor nagyobb CO2-terhelést jelent egy autó használata, mint egy hangtalan motoré.
2. Hatékony és nem szennyez
Nem véletlen, hogy meglepően alacsony kilométerköltséggel használhatók az e-robogók. Villanymotorjuk hatékonysága sokszorosa, mint a benzines, négyütemű erőforrásoké, vagyis nem a környezetet fűtik az üzemanyag 60-80%-ával, hanem szinte tisztán a gyorsításra használják az energiát.

A fékezéskor visszanyert amperek, a megújuló forrásból származó áram stb. tovább billenti a mérleg nyelvét, így – városon belüli használatra – egyértelműen hatékonyabb, sőt olcsóbb megoldás az e-robogó, mint benzines tárasai.
3. Minek az autó, ha csomag nélkül, egyedül használod?
A kocsik többségében egyedül ül a sofőr, olyannyira, hogy a tengerentúli felmérésekben rendre 70-80%-ot mérnek – ennyien ingáznak autóval, utas nélkül.

Ez alapján az emberek többségének (a tavasz és ősz közötti időszakban) egy robogó is elég lenne a – felmérések szerint – jellemzően napi 10-15 kilométeres utakra. Ráadásul az autóról motorra váltás nemcsak azért fontos, mert így rengeteg pénzt és havonta akár 1-2 munkanapot megtakaríthatnak: amint eléri a motorok aránya a 30-40%-ot, drasztikusan rövidülnek a torlódások, dugók, így az ott rostokoló autósok is kevésbé szennyezik majd a városok levegőjét.