Honda-Yamaha-BMW és NIU – új erősorrend a nagy európai piacokon

Honda-Yamaha-BMW és NIU – új erősorrend a nagy európai piacokon

              - Címkék |Hírek

A járványhelyzet után nemcsak felpörgött, hanem alaposan át is rendeződött Európában a motorpiac. Az egyik legmeghatározóbb állam Franciaország, ahol márkánként 10-15 ezer (!) motort adtak el havonta, szóval érdemes figyelni, hogy mi történik gallföldön…

A veszélyhelyzet egyik velejárója volt, hogy az emberek eszeveszett tempóban kezdték felvásárolni az egyéni közlekedési eszközöket, melyekkel kiváltható a tömegközlekedés és az autó. Nem véletlen, hogy sok üzletben már csak jövőre (!) tudnak új biciklit adni a vásárlóknak, és mi tagadás, a motorgyárak is alig győzik teljesíteni a megrendeléseket.

Háromszorosára nőtt a NIU forgalma Franciaországban

Az már korábban kiderült, hogy az elektromos motorok piacán egyszerűen nincs ellenfele az évi 6-700 ezer (!) motort értékesítő NIU-nak, mely 2020-ban a legtöbb hangtalan motorkerékpárt és robogót adta el világszerte.

Egyszerűen nincs ellenfele a NIU-nak, pedig csak a következő hónapokban érkezik az igazán kapós modell, a megfizethető, mégis teljes értékű elektromos motorkerékpár…

Nos, a francia piacról érkezett hírek is azt mutatják, hogy egyre komolyabban kell venni a csupán 2014-ben alapított NIU-t, ugyanis a májusi adatok szerint

egy év alatt 308 százalékkal (!) nőtt a forgalma, és toronymagasan vezet az amperfalók mezőnyében. Aligha volt ilyen a motorozás történetében, hogy egy „semmiből” induló márka hat-hét év alatt világelsőségre törjön…

A cég népszerűsége már csak azért is meglepő, mert egyelőre csak AM és A1 kategóriájú robogók szerepelnek a kínálatban, s előre retteghetnek a riválisok, hogy mi lesz, ha megérkezik a NIU első motorkerékpárja, ami a képeket elnézve kifejezetten formás, és kedvező ára dacára 100 km/óra feletti végsebességre képes.

Örök csata zajlik Franciaországban a – részben helyben készülő – Yamahák, illetve Hondák között. Májusban is ez a páros uralta a motorpiacot (a két vállalat több mint 29 ezer motort adott el egy hónap alatt!), míg harmadik a BMW, mely 65%-kal több motort értékesített, mint tavaly

Elemzők arra számítanak, hogy idén is folytatódik a praktikus, nem csak hobbicélú motorok térnyerése, és a számokból úgy tűnik, hogy a tavaszi korlátozások és boltbezárások dacára ismét rekordot dönthet az európai motorpiac.