Most még jobban megéri: nagy kedvezménnyel kapható a Lambretta V125

Most még jobban megéri: nagy kedvezménnyel kapható a Lambretta V125

              - Címkék |Kiemelt cikk

Sokáig úgy tűnt, a Lambretta – az 1971-es csőd után – végleg bezárja kapuit. Szerencsére 2017-ben a a segítségére sietett az osztrák KSR, és azóta ilyen formás gépek születnek, mint például a V125, amihez most közel félmillió forinttal kedvezőbb áron juthatsz hozzá…

Anno az alapító, Ferdinando Innocenti jól látta, hogy a második világháborút követően kétkerekű, erősen burkolt motorokban, azaz testes robogókban van a jövő, de ötletét végül a nagy rivális, Enrico Piaggio vitte sikerre a Vespával. Bár Innocenti Lambrettája is sok hívet szerzett, népszerűsége és bevétele elmaradt a várttól, ez vezetett aztán a kényszerű leálláshoz.

Mintha csak a hatvanas években született ős állna előttünk – formás és stílustiszta retró robogó a Lambretta V125 Secial Flex

A történethez hozzátartozik, hogy a Lambretta anno nem a csőgyáros Ferdinando fejéből pattant ki, ő csak ihletet merített az amerikaiak apró Cushmanjaiból, amiket a szövetséges csapatok hagytak Olaszországban a második világháború után. A megvalósítást a repülőgép-tervező Corrado D’Ascanióra bízta, ám hamar kiderült, hogy a két páratlan koponya elképzelései szöges ellentétben állnak egymással, így – néhány prototípus elkészítése után – elváltak útjaik.

Lám, ezen a viszályon múlt, hogy ma nem Lambretták, hanem Vespák tízezrei ékesítik az olasz utcákat…

A sors fintora ugyanis, hogy végül Pierluigi Torre megalkotta a várva várt csővázas Lambrettát, de az eredeti tervező, D’Ascanio eladta az ötletet a Piaggiónak, és elkezdődött a monocoque (önhordó) karosszériás sikermodell gyártása – ez lett a Vespa. Az eredmény ugye ismert: a Vespa tarolt, és ma is több európai államban piacvezető, Innocentinek pedig be kellett érnie az örök második hellyel.

Az alsó, folyadékkristályos kijelzőn jelenik meg többek között a motor fordulatszáma, míg a felső, félkör alakú csíkműszer a kilométeróra – inkább szép, mint hasznos ez az elrendezés

Akárhogy is, a hetvenes években beütött krach dacára napjainkban újra csodás motorok gördülnek le a Lambretta gyártósorairól, ráadásul most elképesztő, közel félmillió forintos kedvezménnyel juthatsz hozzá ezekhez a korhű robogókhoz. A hazai forgalmazó ugyanis nagy árengedménnyel kínálja bemutatómotorjait, így például a Lambretta V125 Special Flex utolsó darabjait.

Első ránézésre nem is gondolnánk, hogy – a többi lámpatesttel egyezően – a márkajelzést viselő zárófény is LED-es. Tulajdonképpen ez a motor legfontosabb erénye: fémkarosszériájával valódi retrómotor benyomását kelti, csak éppen a veteránokra jellemző nyűgök, műszaki hibák és bajos részletek nélkül

Noha az 1,3 milliós listaár sem túlzás, hiszen hasonló összegért kínálják a rivális márkák retró stílusú robogóit, ám ha időben kapcsolsz, még lecsaphatsz a „jóárasított” bemutatómotorokra.

Nem várt, igényes részlet, hogy fémből készültek a Lambretta idomai, pontosabban a fehér részek. Micsoda felüdülés a néha igazán silány, műanyag ruhába öltöztetett robeszok után, és az is jó pont, hogy oldaltámasz és középsztender egyaránt jár hozzá. A kipróbált modellen a kormánnyal együtt fordult az első sárvédő (ezért szerepel az elnevezésben a Flex szó), ám kapható fix sárvédős kiadás is

Ezeket mindössze nettó 709 ezer forintért árulja az Advesmoto (vállalkozások számára az ÁFA visszaigényelhető), sőt további kilenc teszt- és bemutatómotor is új gazdáját keresi, szintén komoly kedvezménnyel – ezeket itt találjátok.

Műszaki adatok – Lambretta V125 Special Flex Bicolor

Motorkonstrukció: léghűtéses, négyütemű, OHC

Össz-lökettérfogat (cm3): 124,7

Hengerek száma: 1

Csúcsteljesítmény (kW/LE/min): 7,5/10,2/8500

Sebességváltó: CVT

Futómű és fékrendszer

Váz: csőváz, préselt acéllemezekkel

Első felfüggesztés: hagyományos teleszkópvilla

Hátsó felfüggesztés: egyoldalú, hidraulikus lengéscsillapító

Gumiméret elöl/hátul: 110/70-12/ 120/70-12

Fékrendszer elöl: 226 mm-es hidraulikus tárcsafék, ABS

Fékrendszer hátul: 220 mm-es hidraulikus tárcsafék

Méretek, árak

Teljes hossz (mm): 1890

Szélesség (mm): 695

Tengelytáv (mm): 1340

Ülésmagasság (mm): 800

Üzemanyagtartály térfogata (l): 6

Gyári vegyes fogyasztás (l/100 km): 2,8

Vételár: bruttó 1 319 000 Ft, bemutatómotor vételára: 899 900 Ft