Riport: ilyen volt a 2024-es BMW Motorrad Days

Riport: ilyen volt a 2024-es BMW Motorrad Days

              - Címkék |Hírek, Találkozók, Túrák

Ha azt mondom, kalandos volt, azzal még nem árultam el semmit… Igazán tartalmasnak bizonyult az idei túránk a legendás BMW-találkozóra.

Már az indulásunk sem volt zökkenőmentes, mivel párom GS-én a központi rugóstag közvetlenül a start előtt megadta magát. Mivel este már érdemben senki sem tudott velünk foglalkozni, így nem volt más választás, elpumpáltam a benne lévő maradék olajat, amit nem folyatott még maga alá, és maximumra tekertem fel a rugó-előfeszítést, mondván jó lesz az úgy – jó is lett.

Az utunk egyhangú, unalmas volt, főleg mivel nagyobb részét éjszaka, sötétben tettük meg, Garmisch-ba érve pedig elkezdtük keresni a helyszínt.

A 2024-es BMW Motorrad Days-en jártunk

Mint kiderült, két fő úton lehet megközelíteni. Szerintem legalább a nagyobb, lámpás kereszteződéseknél kitehettek volna valami táblát, jelzést, hogy merre menjen az emberfia, mivel sokan, mint mi is, most voltunk először, vagy nagyon távoli országból érkeztek, helyismeret nélkül.

Az autogramvadászok sem távoztak üres kézzel

Persze így is percek alatt meglett a helyszín, ahol az érkező motorosok biztonságára gondolva – az esőzések miatt – fahánccsal, mulccsal szórták le a bevezető, kanyargós utat, ami megszívta magát vízzel…. Ezen úgy segítettek a szervezők, hogy egy 20×20-as lapot adtak mindenkinek az oldaltámasz alá, nehogy véletlenül eldőljön a motorja.

Gyönyörű lett az új XR

Innen gyalog közelíthetted meg a programokat, tesztmotorokat stb., miközben a sátorhelyet is megtaláltuk, de sajnos ez rendkívül messze volt a motorparkolótól, vagyis ha szükséged volt valamire a gépből, akkor muszáj volt kigyalogolni, ahelyett, hogy a sátrad mellett parkoló vasról vennéd le. Ráadásul a sátorhelyeket érkezési sorrendben osztották ki, a mi csapatunkból pedig még vagy tízen jöttek később, ezért megvártuk őket, hogy egy helyre kerüljünk.

Itt már a faháncs elkezdte feladni a vízzel folytatott harcot…

Addig is beregisztráltunk a sajtósátornál, ahol újra a német precizitás mintapéldája fogadott minket: minden kérdésünkre felkészülten, részletesen válaszolt a hölgy, pedig a nyitás előtti percekben érkeztünk, de kicsit sem éreztette, hogy korán vagyunk. Pillanatok alatt megkaptuk a karszalagokat, plusz egy borítékot, amiben a vacsora kuponja volt – az egész olyan flottul ment, hogy öröm volt nézni. Időközben befutottak a többiek, sátorállítás, majd futás a színpadhoz, mert mindjárt kezdődött is az új BMW R 1300 GS Adventure leleplezése. Hála a lelkes videós csapatnak, most Ti is átélhetitek, amit mi a helyszínen:

Nagyon sokan sereglettek össze, ami persze kicsit sem meglepő egy ilyen ikonnál, sőt később üléspróbát is vehettünk a gépen, de előbb még gyors vacsora, ami megint csak csillagos ötös osztályzatot érdemelt.

Igazán nem lehetett panasz a kiszolgálásra és az ételekre…

Rendben, megszoktuk, hogy elhalmoznak minket, de itt a mennyiség és a minőség is átlagon felüli volt. Ráadásul a vacsora előtt még beszaladtam a mosdóba, ahol olyan tisztaság fogadott, mintha az ÁNTSZ bemutatótermében járnánk, ahol a mikroorganizmusoknak esélye sincs a túlélésre…

Jó látni, hogy egy nagy tömeget, több tízezer embert vonzó fesztiválon is tudnak ilyen szinten ügyelni a rendre és a tisztaságra, igaz, minden blokknál állt is egy-egy ember, aki csak azért felelt, hogy a nap 24 órájában csillogóan tiszta legyen a fürdő és a többi helyiség – ideje lenne ezt is meghonosítani. Ezzel szemben a kukákat nagyítóval kellett keresni, s az a néhány tucat is a programok körül volt elhelyezve, a kempingben szinte nulla, amin szerintem érdemes lenne változtatni.

Másnap elképesztően színvonalas kiállítás és sok egyéb program fogadta a korán kelőket. Nagyszerű, hogy a bemutatók, kiállítások, sőt még a tesztvezetések is ingyenesek voltak (ebből is lenne mit tanulnunk, visszagondolva néhány idei motoros rendezvényre), és a kiszolgálás ezúttal is példaértékű volt.

Hidd el, mikor aznap ezredszer teszik fel az unalmasabbnál unalmasabb kérdéseket, nehéz lelkesen válaszolni, de itt nem lehetett kizökkenteni a hölgyeket-urakat: lelkesen állták a kérdezők rohamát, és olyan kedvesen, felkészülten válaszoltak mindenkinek, hogy le a kalappal.

BMW R 20 R

Kipufogótól a LED-fényforrásokig, ruháktól és a gyári kofferekig terjedt a színes kavalkád felhozatala, sőt volt 0-24-ben működő motorszerviz is, ahol ingyenesen átvizsgálták a vendégek gépeit, viszont a javítás természetesen fizetős volt, már ha szükség volt rá és a tulajdonos meg is rendelte a munkát. Ezek után már tűkön ülve vártuk a szombat délutáni tesztvezetést, hiszen GS- és RT-tulajdonosként nagyon kíváncsiak voltunk, de sajnos az égiek keresztülhúzták a számításainkat.

Az új R 1300 GS Adventure leleplezése

Olyan ítéletidőt jósoltak szombat késő délutántól hétfőn reggelig, ami megkeserítheti a magunkfajta motoros életét: viharos szél, 40-50 mm (!) eső, azaz minden olyan, ami rémálommá teszi a sátorozást és a három országon átívelő utat. Ezért fájó szívvel úgy döntöttünk, hogy szombaton délután hazaindulunk, hogy megspóroljuk az esőben sátorozást, pakolást és motorozást.

Igazán kibírhatta volna még egy napig, hiszen így lemaradtunk az új, magasságállítós R 1300 GS-ről, az RT-ről és a többi finomságról, viszont néhol nedves úton motorozva, de eső nélkül megúsztuk a szombat délutáni-éjszakai túrát. Remek program volt, a bejutás és a parkolás nehézségeit, valamint a kevésnek talált szemetest leszámítva igazán kitettek magukért a házigazdák.

Röviden összefoglalva talán az a legfontosabb tanulság, hogy sokat tanulhatnak a hasonló események rendezői a BMW Motorrad Days szervezőitől, hiszen nagy kincs a mai világban ennyi segítőkész, felkészült és mindvégig kedves, türelmes hostesst, vendéglátót látni. Elvégre óriási kincs ez a mai világban, sőt ez tesz igazán felejthetetlenné egy ilyen programot, mint a BMW márkatalálkozója.

Galéria – BMW Motorrad Days – 2024