Ideje volt kategorizálni az apró elektromos járműveket, mert így önálló járműként jelennek meg a statisztikában.
A Kreszvaltozas.hu foglalta össze, hogy 2024-től mi alapján sorolják egyes géposztályokba az elektromos rollereket. A rendőrség idén bevezetett rendszere alapján a motoros roller (idézzük)
legalább kétkerekű, egy tengelyén kormányozott, a rajta utazó egy személyt (vezető) kizárólag állva szállításra tervezett, motoros meghajtású jármű, amelynek sebessége gázkarral vagy egyéb vezérlő eszközzel szabályozható. Ezen belül megkülönböztetnek 1000 wattos csúcsteljesítmény alatti és feletti, tehát kis és nagy teljesítményű típusokat
– áll a bejegyzésben.

A pontos meghatározás első kézzelfogható eredményeit máris láthatjuk: az önálló járműként kezelt rollerek megjelentek a baleseti statisztikában, és kiderült, hogy számukhoz viszonyítva nagyon sok közlekedési baleset résztvevői és okozói a rolleresek. Beszédes, hogy 117-ből csak 24-szer volt vétlen a roller vezetője, vagyis az esetek 80%-ában (!) sajáthibás ütközésről beszélhetünk.