Az egykori királykategória szintjére nőhet a Moto3-világbajnokság

Az egykori királykategória szintjére nőhet a Moto3-világbajnokság

              - Címkék |Cikkek, Versenyek

Több szaklap is arról cikkezett az elmúlt napokban, hogy komoly reform előtt áll a gyorsaságimotoros-világbajnokság legkisebb géposztálya, a Moto3. Sokkal nagyobb és erősebb motorok jöhetnek, mert a pilóták is egyre nőnek.

Néhány éve készítettünk egy átfogó felmérést, hogy a MotoGP-re is igaz-e a más sportágakban látható változás: egyre nagyobbak, izmosabbak és nehezebbek a sorozat legeredményesebb indulói? A számokból egyértelműen kiderült, hogy nő a legjobb pilóták átlagos tömege, és ma már nem a Pedrosa-alkatúak uralják a bajnokságot – aki elmélyedne a számokban, itt találja a cikket.

500 köbcentis Moto3-gépek?

Nos, ez a jelenség állhat a drasztikus szabálymódosítás hátterében is, mivel a tervek szerint 2027-től nagyobb, nehezebb és az eddigi 250 helyett 500 köbcentis motorok indulnak majd a Moto3-ban, hogy igazodjanak a pilótákhoz. Érdekes visszatekinteni: nem is olyan régen, a kétütemű érában még 500 köbcentisek voltak a legnagyobb motorok a sorozatban…

Barbera és Baz – érdekes színfolt, hogy anno pont egy csapatba került a mezőny talán legkisebb és legtestesebb pilótája

Mindenesetre ezzel a lépéssel kisebb lenne a lépcsőfok az egyes kategóriák között, és ha sikerülne – a Moto2-höz hasonlóan – egy gyártó erőforrásai köré szervezni a kategóriát, az csökkenthetné a költségeket is. Más kérdés, hogy éppen az a KTM lehetett volna a lehetséges beszállító, amelyik a pénzügyi nehézségek miatt valószínűleg idén hátat fordít a GP-nek, így egyelőre csak annyi biztos, hogy a Dorna fontolgatja a legkisebb géposztály átalakítását, amire leghamarabb 2026 végén kerülhet sor.