2010. október 21 – Talán nem véletlen, hogy pont az új kormány hitelességét legjobban próbára tevő időszakban rukkolt elő az országgyűlés a közlekedést alapjaiban segítő, logikus törvénycsomagjával. A változások legnagyobb nyertesei a motorosok, de áttételesen a többi közlekedő is jól jár vele – a siker garantált.
4014/2010 rendelet: motoros parkolók Budapest szívében.
Mivel a dugódíj bevezetése egyelőre fizikailag lehetetlen, így más módon próbálják csökkenteni az autók számát a belvárosban. Az eddig kihasználatlan öblökben, illetve járművek elől elzárt területeken, kb. 250 x 100 centiméter területű, u.n.: ingyenes motorparkolókat hoznak létre.

Nem titkolt céljuk ezzel, hogy a belvárosban csökkenjen az autók száma és a kisebb helyet igénylő, illetve alacsonyabb károsanyag-kibocsájtású motorok váltsák fel őket. A tervezetet a Levegő Munkacsoport is üdvözölte.
3855/2010 rendelet: B kategóriás jogosítvány + 10 órás gyakorlati képzés = 125 köbcentiméterig és 11 KW-ig érvényes motor jogosítvány.
Ugyan Volner János javaslatát elvetették a 125-ös segédmotorok kapcsán, de így, ezzel az átfogalmazott rendelettel már könnyedén átment a törvényhozáson az ötlet (ebben állítólag nagy szerepe volt, hogy immár a kormány oldal érdekeltségi körébe tartozó autós-motoros iskolák is részt vettek a kidolgozásban.) Január elsejétől így bárki használhat ingázásra nnyolcadliteres robogót, mellyel már biztonságosan részt vehet a forgalomban, és könnyedén tarthatja az autók tempóját. A vezetéstechnikai tréninget tartó iskolák számára egyetlen megkötés lesz: a képzés ára vizsgadíjjal sem érheti el a huszonötezer forintot (saját motor esetén.)
4081/2010 rendelet: kedvezményes vezetéstechnikai képzés minden olyan motorvezetőnek, aki 2000.január.1 után tette le az A, vagy A1 járművezetői vizsgát.
A biztosítók és az OEP támogatásával létrejött programban bárki részt vehet, aki az utóbbi tíz évben szerezte motorkerékpár jogosítványát. A motorosnak, a képzés eredeti díjának csak 20% -át (mintegy tízezer forintot) kell kifizetnie, viszont alá kell írnia egy nyilatkozatot, melyben garantálja, hogy egy ingyenes, rendőrmotorosok által tartott tréningen is legalább egy alkalommal részt vesz.
A 2000 előtt jogosítványt szerzett pilóták 50% -os díjkedvezményben részesülnek, nyilatkozat tételi kötelezettség nélkül.
5010/2010 rendelet: Újmotor-támogatás, úgynevezett „Roncsprogram”
Minden tíz év feletti, és 250 köbcentiméternél nagyobb motorkerékpárt vagy bármilyen autót EUROTAX ár + 500 000 forint értékben számítanak be a kereskedések, amennyiben minimum 400 köbcentiméteres, ABS-el ellátott, új motort vásárol az illető.
A kedvezményt valójában az állam biztosítja (gyakorlatilag elengedik a motor vételárából befolyó regisztrációs adót és ÁFA-t), ami valószínűleg egyébként sem jelentkezne az államkasszában, látva a szegényes motoreladásokat. Okos döntés, hiszen a fiatalok új, biztonságosabb motorokra pattanhatnak, és a rendelet munkahelyeket teremt a motoros szakmában (eladások, szervizek, kiegészítők ipara stb.) egyúttal felgyorsítja a hazai járműállomány fiatalítását. A költségvetés is jól jár a döntéssel: hiszen csak biztosításra és teljesítmény adóra befolyik öt év alatt kb. ötszázezer forint egy új sportmotorból, tehát valójában egy fillérjébe sem kerül az államnak.
Balatonring projekt, újratöltve: lemondva az eddigi, MotoGp-hez és a Dorna-hoz fűződő tervekről, a Balaton melletti centrumot magyar befektetők fogják befejezni – meglepő módon, az eredeti költségek mintegy feléből, állami támogatással.
Az egyelőre még csak keretszerződés szintjén elkészült megállapodás garantálja, hogy a pálya 2011 szeptemberében átadásra kész állapotban lesz, viszont az eredeti tervektől eltérően nem MotoGp-t fogadnak a helyszínen, hanem a spanyol utánpótlás-neveléshez hasonlóan, magyar motoros tehetségek kinevelése lesz az elsődleges cél.
Az építkezést, és a beruházás anyagi sikerét várhatóan biztosíthatja, hogy u.n.: “aszfaltjegyet” vásárolhat bármely magyar motoros, huszonötezer forint értékben, mellyel egy szezonban, összesen öt alkalommal használhatja az új aszfaltcsíkot. Külföldi vevőknek ugyanez a jegy 200 EUR értékben kerül kibocsájtásra. És ki tudja: ha népszerű lesz a pálya, akkor talán egy Superbike, vagy MotoGP…
CSÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖRRRRRRRRRRÖÖÖÖÖÖÖRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!
…a fenébe! Már reggel van? Ennyi ökörséget összeálmodni… és ma még cikket kell írnom, hogy milyen pozitív változások történtek az elmúlt öt-tíz évben a hazai motoros közlekedésben.
Túl szép volt, hogy igaz legyen?
A fenti gondolatok a vacsorára elfogyasztott másfél adag csülkös pacalnak és egy idealista motoros vágyálmainak köszönhetőek – a valósággal természetesen (?) mindennemű hasonlóság csak a véletlen műve. Továbbra is a Kárpát-medence szívében élünk, ahol a máshol kipróbált, és évek óta jól működő megoldásokat – mint például a szabad buszsávhasználat vagy az ingyenes motorparkoló – csak szökőévenként egyszer szabad átvenni, nehogy túl gyorsan történjenek a dolgok.
Ahogy az ismert mondás is tartja: “Az utópiákról ne mondjunk le teljesen, hiszen azok adják az élet igazi savát-borsát, de megvalósításuktól feltétlenül tartózkodjunk…”

