“Elfogtunk egy levelet!” – kezdődhetne a bevezető a hetihetesből ismert sztármondattal, ha poén lenne. De nem az. Úgyhogy újra kezdem: Írtunk egy levelet! Figyelmünk egy NFM (Nemzeti Fejlesztési Minisztérium) cikkel kapcsolatban terelődött a KKK -ra, na nem a Ku Klux Klánról van szó, hanem a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központról.
Átfutván a szervezet honlapját, mindenféle közlekedéssel kapcsolatos fejlesztést találtunk rajta a balesetveszélyes csomópontok átépítésétől a gyorsforgalmi ellenőrzésig. Motorosok lévén van azért néhány hátsó gondolatunk, így hát hétfőn elektronikus úton érdeklődtünk kicsit:
Az NFM egyik közleményében az Önök szervezetére utaló hivatkozást találtam, egy rövid tájékozódás után, sajnálattal vettem tudomásul, hogy honlapjukon motorosokat érintő fejlesztések nincsenek előirányozva a jövő évre.
Tisztelettel kérdezném, hogy saját figyelmetlenségem miatt nem találhatók ilyen irányú tervezetek vagy tényként kell elfogadnunk a stagnálást? Egész pontosan gondolok itt az egyes uniós országokhoz hasonlóan közúti lámpás kereszteződés előtti gyülekezőhelyek felfestésére, motoros barát szalagkorlátra, az útminőség általános javítására – kiemelvén a két kerékből és az úthibák együtteséből adódó, fokozott veszélyforrást, vezetői képzés szintjének emelése (az óraszám és a gyakorlat minősége még a túléléshez is kevésnek mondható).
Várom szíves válaszukat!”
Utólag felszerelt kiegészítő a motorosok védelmére
Természetesen, nem új keletű a dolog, korábban már többször kiabáltunk a korlátért és a vezetéstechnikai tréningért. Visszatérvén elküldött levelünkre, két napra rá jött is rá válasz :
“Tisztelt Uram!
Fejlesztésekre vonatkozó kérdései kapcsán tájékoztatom, hogy közúti jelzőlámpás csomópontok előtt nem tervezzük motoros gyülekezőhelyek felfestését, erre hazánkban sem a KRESZ, sem az Útügyi Műszaki Előírások nem adnak lehetőséget.
A motorosbarát szalagkorlát 2010-ben bekerült az Útügyi Műszaki Előírásokba (ÚME), nevezetesen az ÚT 2.1-161:2010 Közúti visszatartó rendszerek I. – Feltartóztatási követelmények és elhelyezés közutakon c. előírásban található, a következő megfogalmazásban:
9.4. Kétkerekű közlekedők védelme a járművisszatartó rendszernek való ütközés esetén – elsősorban kissugarú ívek külső oldalán, motoros baleseti góchelyeken – csökkenthető olyan rendszerrel, mely fokozott védelmet ad a kétkerekűeknek, vagy a visszatartó rendszeren alkalmazott megfelelő kiegészítő elemekkel.
9.5. A kétkerekűek fokozott védelmét biztosító járművisszatartó rendszer olyan, amely nem tartalmaz éles alkatrészt, amely a kétkerekűre hatással lehetne, a rendszeren való átcsúszást összefüggő felülettel, élek és sarkok nélkül megakadályozza.
Az Útpénztárban mintegy 500 millió Ft van előirányozva 2011-re lakott területen kívüli kisköltségű forgalombiztonsági beavatkozásokra baleseti góchelyeken. E beavatkozások között lehet a hivatkozott ÚME 9.4. pontja alapján kiválasztott helyszín. A beavatkozásokat, illetve helyszíneket a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megyei kirendeltségeinek munkatársai által készített javaslatok alapján állítjuk össze.
A vezetői képzéssel kapcsolatos kérdései nem tartoznak intézményünk hatáskörébe, ezeket a Nemzeti Közlekedési Hatóság szakértői készséggel megválaszolják.
Üdvözli:
Kalmár Koppány
kommunikációs vezető
KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI
KOORDINÁCIÓS
KÖZPONT
1024 Budapest, Lövőház u. 39.
Tel.: (+36 1) 336 82 19
Fax: (+36 1) 336 15 68″
Köszönjük! Tehát, a korlátra megvan a pénz, öböl nem lesz, a képzésről máshol kell érdeklődnünk, az útminőségről szó sem esett. Azért már ez is eredmény…
Share the post "Közlekedés fejlesztés – és nekünk?"
A hegylakok.hu cookie-kat (sütiket) használ, hogy minőségibb szolgáltatást tudjon nyújtani. A weboldala böngészése közben elfogadja a cookie-k használatával a böngésző beállításai alapján. Cookie beállításokELFOGADOM
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.