Balesetmegelőzés: a tábla eltávolítása után is mértek a rendőrök

Balesetmegelőzés: a tábla eltávolítása után is mértek a rendőrök

              - Címkék |Baleset-megelőzés, Cikkek

“Magyarországon a balesetek fő kiváltó oka a gyorshajtás, ezért a rendőrség a veszélyes gócpontokban sebességméréssel kívánja megelőzni a…”  – hallhatjuk a kamu mantrázást hetente a szóvivőktől. Arra most ne térjünk ki, hogy egyetlen kérdéssel (Ebből mennyi a relatív gyorshajtás?) romba dőlne a fenti gondolat.

[wp_bannerize group=”cikkek” limit=”1″]
.

Az viszont mindenképpen szót érdemel, hogy milyen módszerekkel kívánják elérni a gazdasági életből ellesett profitmaximalizálást a traffipaxokat használó rendfenntartók. Az autozz.blog-on látott napvilágot az olvasói levél, mely tanúsága szerint a jól ismert útvonalon elkövetett szabálysértésért a vártnál jóval magasabb bírságot kapott az autós.

Az ok: az adott szakaszon 60 km/h a megengedett legnagyobb sebesség, ő pedig 75-tel ment – elismerte, ebben nincs is vita. Azonban a határozat 45 000 forintos bírságról szólt, pedig a jelenlegi szabályozás szerint ez a szerény mértékű kihágás még nem tartozik a közigazgatási bírság hatálya alá, így fellebbezéssel élt.

A válasz gyors és határozott volt: amikor a kép készült (09.25) a tábla nem volt a helyén, mert a Fővárosi Közútkezelő egy bejelentés miatt(08.09) a táblát kopás (!) miatt  09.23-án eltávolította, és a cseredarabot csak 09.29-én rakták ki.

Számos kérdést felvet az eset:

– Vajon miért épp akkor és oda állt ki a mérőautó?

– Mi tart egy tábla cseréjén egy hétig?

– Miért nem akkor szerelik fel az új táblát, amikor a régit leszerelik? (gondolom nem ugyanazt a fémlapot “újítják fel” a műhelyben…)

Természetesen ezek csak költői kérdések, a választ mindannyian ismerjük: 16 000 000 000 forintot (ugye mennyi nulla?) be kell szedni egy év alatt a közlekedőktől, akár szabálytalankodtak, akár nem. Ez nagyjából heti 400 milliót jelent – nem kis tétel.

Többen rosszallásukat fejezték ki, amikor felvetettem a 16MRD-ot tökéletesen kiváltó 400 forintos “gyorshajtás-adó” ötletét, hiszen – véleményük szerint – így a szabályosan közlekedők fizetnének a notórius szabályszegők helyett. A fenti sztorit látva még mindig butaságnak tűnik az ötlet?