Ezt vedd B125-re: nem csak robogózni lehet az új jogsival

Ezt vedd B125-re: nem csak robogózni lehet az új jogsival

              - Címkék |Kiemelt cikk

Szerintem tegnap – párszor – lefagyott a használtautó és a képesmotor szervere, annyian rohamozták meg az oldalakat, “15LE, robogó, rendszám” keresőszavakat begépelve…

[wp_bannerize group=”cikkek” limit=”1″]
.

A kereskedők gyorsan kapcsoltak, a 2000 után gyártott nagytestű robogók szövege számos helyen úgy kezdődik: 11KW teljesítményű… Gratulálok, így kell ezt, ne aludjunk kérem. Hogy tavaszra drágábbak lesznek az ilyen motorok? Na igen, a piac törvényei, ugye. Éppen ezért remek alakalom a december, hogy meglepjük magunkat egy ilyen motorral, amíg az árak mélyen vannak, hiszen a reggeli talajmenti fagyok minden hajnalban le-lecsípnek belőlük pár ezer forintot…

Milyen lehetőségeim vannak?

1, Külföldről behozott 10-15 éves robogó. Ez a kályha, a robogóvásárlás hipermarkete. A kínálat gigászi. Odamész, megnézed, és ha nem harcolta teljesen szénné az olasz boyracer a szerencsétlent, akkor kipengeted azt a 80-120 000 forintot, majd megbízod a kereskedőt, hogy intézze el a magyar rendszámot – 200 000 alatt meg fog állni a móka, névre szóló forgalmival. Királyság. Hogy viszonyítsunk: az eddig városban kínzott, kettős lendtömegű autód kuplungcseréje ettől jóval nagyobb összeg – még mielőtt kiejtenéd azt a szót, hogy drága…

Kényelmes, megbízható és takarékos: a Honda a B125 kereteit maximálisan kihasználja, ráadásul már 150 000 forint alatt elérhető - rendszámmal.

2, Hazai, magyar rendszámos robogó. Jobban bízol egy olyan vasban, ami itthoni, első gazdás? Nosza, bőven találsz ilyet is, ráadásul a kínai selejtektől alig drágábban komoly gépet vehetsz, a licit nagyjából 130 000 forintról indul. Eladó Honda Pantheon 125, 11KW – 199 000 Ft, vagy ugyanebből egy 1998-as modell kicsit olcsóbban, esetleg egy Piaggio Hexagon 125, 11LE-vel, 150 papírért, remek. Havi ezer kilométeres futást nézve, az üzemanyagon és a javítási költségeken kb. 30 000 forint marad, vagyis egy szezon alatt ingyen van a motor – az élvezetről nem is beszélve.

Tegyünk rá egy másik ülést, egy új kormányt és pár kiegészítőt. Kis túlzással mondhatjuk, hogy "csopperezni" is lehet B125-tel...

3, Csapjunk a lecsóba, nem vagyunk mi csajok! Miért robogóznánk, amikor a motorozás legendáit is megvehetjük ugyanennyiből? Az alapeset a szegény, lenézett EZT MZ 125-ös, ami lassan olyan kultikus lesz, mint a Schwalbe vagy a Vespa – befektetésnek sem rossz. Aki szeretné az unalmas hétköznapokat egy-egy élménydús terepezéssel feldobni, annak tökéletes lesz a Yamaha DT125-ös verziója, mely robogó árban kínálja magát, és valóban alkalmas akár két személlyel is a rövidebb hétvégi túrákra – ajánlható választás. És itt jönnek a klasszikusok. A motorozás történelmének egy-egy darabja lehet a miénk, hiszen az olaszoknál népszerű Cagiva SST 125 is belefér a 11KW/15LE limitbe, ráadásul ez a példány kimondottan megkíméltnek tűnik. A Yamaha SR125-öst szerencsére nem kell bemutatnom, hiszen az autósok is nap mint nap látják az elnyűhetetlen “postásmotorokat”, ahogy hóval, sárral dacolva szakadatlanul dolgoznak, ráadásul nevetségesen alacsony fogyasztással és alkatrészigénnyel. A 12 lóerős klasszikushoz 175 000 Ft a belépő összeg.

A kínálat igazán gazdag, az árak mérsékeltek (egyelőre), és közeleg az a bizonyos ünnep, amikor feltétlen késztetést érez az ember, hogy ajándékozzon – akár saját magát is. Itt a remek alkalom, csak választani kell a tengernyi motorból.