Vadonatúj veteránmotor a Hondától

Vadonatúj veteránmotor a Hondától

              - Címkék |Kiemelt cikk

A Honda CB1100 EX fűzött küllős kerekeivel, hatfokozatú váltójával, és dupla kipufogójával igazi csemegének számít a piacon. Magasabbra helyezett fényszóró, nagyobb üzemanyagtartály, kényelmesebb ülés, átrajzolt oldalidom és intelligens műszeregység jellemzi az újdonságot.

.

A retrólázban égő európai kontinensen tavaly jelent meg a CB1100, mindent megadva azon vásárlók számára, akik ragaszkodnak a – Honda régi négyhengereseire jellemző – klasszikus formavilághoz, ugyanakkor nem mondanának le a modern műszaki megoldásokról. Múltidéző vonalaival, tetszetős, léghűtésű hajtóművével és egyedülálló minőségével a CB1100 a tulajdonosok büszkesége, nem is csoda, hogy a 2013-as bemutató azonnali sikert hozott Európa-szerte. Reagálva a vásárlói visszajelzésekre, a 2014-es évben két változatban lesz elérhető a típus, a CB1100 EX kivitelt kifinomult stíluselemek és különféle technikai csemegék különböztetik meg az alapmodelltől. 

honda-cb1100ex
Szürkében különösen kívánatos az új CB

Az áttervezett modell nagyobb üzemanyagtartállyal, megemelt fényszóróval, valamint átdolgozott üléssel, oldalidomokkal és utaskapaszkodóval lép színre, s hogy még közelebb álljon a Honda legendás négyhengereseihez, küllős kerekekkel gördül ki a gyárból. Az alapmodellhez viszonyítva nagy különbség, hogy az EX nem 4-2-1, hanem, 4-2-2 rendszerű kipufogóval érkezik a márkakereskedésekbe. A CB1100 EX acél dupla bölcső vázában 1140 köbcentis, négyhengeres erőforrás teljesít szolgálatot, míg a megfelelő úttartásról és menetkomfortról 41 mm-es csúszószár-átmérőjű első teleszkópvilla és kétoldali hátsó rugóstag gondoskodik. Az egyenes, pihentető üléspozíció hosszú távon is kényelmes. A modellfrissítés legfontosabb hozadéka a hatfokozatú váltó, ami még nyugodtabbá teszi a hosszú túrákat. Emellett a műszeregység is megújult, így az aktuális váltófokozatot és fogyasztást, valamint a megtett kilométereket is mutatja a pilóta számára.

Fűzött küllős kerék - ahogy azt a szegmensben megszoktuk
Gyönyörű fűzött küllős kerék – ahogy azt a szegmensben megszoktuk

A CB1100 maximális teljesítménye 90 lóerő (7500 f./perc), míg a forgatónyomaték 91 Nm-nél tetőzik (5000 f./perc). Egyenletesen leadott teljesítménye és forgatónyomatéka révén a CB1100 EX minden helyzetben kényelmesen használható, tulajdonképpen nincs olyan fordulatszám-tartomány, ahol ne állna bőséges erőtartalék a vezető rendelkezésére. Ráadásként – a Honda négyütemű négyhengereseitől megszokott – kifinomult járáskultúra és felhasználóbarát viselkedés jellemzi a motort.

honda-cb1100ex-1

Az alumínium ráfokkal kínált, küllős kerekeket kifejezetten a CB1100 EX-hez fejlesztették a Honda mérnökei, gondosan kiszámolva, hogy milyen méretű, súlyú és merevségű felnik passzolnak a modellhez. Az eloxált, alumit bevonatú felniken 110/80 R18, illetve 140/70 R18 méretű abroncsok feszülnek, melyek méretükből, illetve kialakításukból fakadóan egyenesben és kanyarban egyaránt precíz visszajelzést nyújtanak. A blokkolásgátlóval kiegészített fékrendszer részeként elöl 296 mm átmérőjű, úszóágyazású tárcsákat és négydugattyús Nissin féknyergeket alkalmaztak, míg hátul 256 mm-es szimpla tárcsa és egydugattyús nyereg felel a lassításért.

Egyszerűen tökéletes...
Egyszerűen tökéletes…

A kör alakú sebesség- és fordulatszámmérő a régi Hondákra emlékeztet, ugyanakkor könnyen leolvasható, így fokozza a biztonságot. A módosítások eredményeként 2014-től az aktuális váltófokozat és fogyasztás is megjelenik a műszeregységen, s ezentúl a középtámasz, valamint a – hátsó utas kényelmét szolgáló – kapaszkodó is az alapfelszereltség része.