Elszomorító statisztika, a rendszer mégsem változik: a jogosítvány megszerzésekor csak alig kapnak vezetéstechnikai oktatást a motorosok, és a védőfelszerelésekre vonatkozó szabályok is erősen idejétmúltak.
Egy év alatt az 591 motorkerékpár-balesetben 51 sofőr, valamint a mögöttük utazó hét utas vesztette életét – áll a Magyar Idők összeállításában.
Elképesztően magas arány, hiszen minden tizedik baleset emberéletet követel, ráadásul ez a szám csökkenthető lenne, ha a vezetők felkészültebben kerülnének ki a sulikból, illetve a kötelező bukósisaknál messze több, jó minőségű védőfelszerelést használnának. Jóllehet, az igazán profi protektorok nem olcsók, arra azonban tényleg nincs kibúvó, amikor valaki egy fiatal sportmotorral pólóban és egy szál farmerben indul útnak.

Akárhogy is, valamit muszáj tenni, hogy megvédjük magunkat, de arról megosztott a motorostársadalom, hogy mi is lenne a helyes út. Kedves Olvasók! Ti melyik módszert tartanátok a leghatékonyabbnak, hogy csökkenjenek a sérülések és halálesetek:
– több és jobb minőségű védőfelszerelés használata?
– hatékonyabb motorosképzés több vezetéstechnikai elemmel?
– az autósoknak szóló, motoros témájú kampányfilmek vetítése?