A középkategória egyik etalonja volt, de a felhasználói visszajelzések alapján most még ütőképesebbé vált – lássuk, miként csiszolták még tökéletesebbre a Honda kéthengeres crossoverét!
A Honda mérnökei minden részletre kiterjedő modellfrissítést hajtott végre az NC750X-en, mely keretében a 2016-os kiadás új idomzattal és fénydiódás (LED) világítással lépett színre. Emellett áthangolták teleszkópjait, megnövelték tárolórekeszének befogadóképességét és olyan folyadékkristályos kijelzőt szereltek fel, melynél a pilóta dönthet a színekről.

Emellett a duplakuplungos váltó (DCT) S üzemmódja három alprogramot kapott, s frissítették az MT és az AT üzemmód vezérlőszoftverét is, ezáltal az egyébként automatikus üzemmód mellett még inkább személyre szabható a manuális használat, illetve sokrétűbben programozható, beállítható az erőátvitel viselkedése. Az már csak hab a tortán, hogy jelentősen csökkent a rendkívül takarékos, 745 köbcentis erőforrás károsanyag-kibocsátása, s a módosított kipufogódob révén még mélyebben duruzsol a jól ismert kéthengeres.

Biztos lábakon
Az elődmodellhez viszonyítva sokat fejlődött az NC750X felfüggesztése: állítható rugó-előfeszítésű központi hátsó rugóstag és az Showa Dual Bending Valves (SDBV) teleszkópokból összeállított első villa felel a biztos úttartásért és a kátyúk, bukkanók kisimításáért. Esztétikailag fontos változás, hogy az oldalidomokról eltűnt a kivágás, a borítások pedig kisebbek lettek, így még erőteljesebbé vált az összhatás. A karcsú ülés, a „síküveges”, fénydiódás hátsó lámpa és az új kipufogódob minimalista stílussal ruházza fel a motor hátulját, ezzel is kihangsúlyozva az orr-részt.

A Honda NC750X jelenleg ötféle színben elérhető: Matt Pearl Glare White (gyöngyház-fehér), Candy Prominence Red (bordó), Alabaster Silver Metallic (ezüstmetál), Matt Gunpowder Metallic (metálfekete) és Glint Wave Blue Metallic (metálkék).

Honda NC750X – Műszaki adatok
Erőforrás | |
Motorkonstrukció | Folyadékhűtésű, négyütemű, nyolcszelepes, SOHC-vezérlésű, soros, kéthengeres, megfelel az EURO4 előírásainak |
Összlökettérfogat | 745 cm3 |
Furat x löket | 77 mm x 80 mm |
Sűrítési viszony | 10,7:1 |
Csúcsteljesítmény | 40,3 kW (54,8 LE)/6250 f./perc (95/1/EC) |
Legnagyobb forgatónyomaték | 68 Nm/4750 f./perc (95/1/EC) |
Olajmennyiség | MT: 3,7 L
DCT: 4,1 L |
Szén-dioxid-kibocsátás | 81 g/Km |
Üzemanyag-rendszer | |
Porlasztás | PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező |
Üzemanyagtartály befogadóképessége | 14,1 L |
Üzemanyag-fogyasztás | MT: 3,49 l/100 km (WMTC szabvány szerint)
DCT: 3,49 l/100 km (WMTC szabvány szerint, D üzemmódban) |
Elektromos rendszer | |
Önindító | Elektromos |
Akkumulátor kapacitása | 12 V/11,2 Ah |
Generátor csúcsteljesítménye | MT: 420 W/5000 f./perc
DCT: 450 W/5000 f./perc |
ERŐÁTVITEL | |
Tengelykapcsoló típusa | MT:Nedves, többtárcsás
DCT: Nedves, többtárcsás, két hidraulikus működtetésű kuplung |
Váltó típusa | MT: hatfokozatú, lábbal kapcsolható
DCT: hatfokozatú, duplakuplungos automatikus váltó |
Végáttétel | Lánc |
VÁZ | |
Típusa | Acél hídváz |
FUTÓMŰ | |
Méretek (hosszúság x szélesség x magasság) | 2230 mm x 845 mm x 1350 mm |
Tengelytáv | 1540 mm |
Villaszög | 27° |
Utánfutás | 110 mm |
Ülésmagasság | 830 mm |
Szabad hasmagasság | 165 mm (minimum) |
Menetkész tömeg | MT: 220 kg
DCT: 230 kg |
FELFÜGGESZTÉS | |
Elöl | 41 milliméteres csúszószár-átmérőjű teleszkópok, 153,5 milliméteres rugóúttal |
Hátul | Központi hátsó rugóstag, Pro-Link himbarendszer, 150 milliméteres függőleges kerékmozgási tartomány |
KEREKEK | |
Elöl | Küllős, öntött, alumínium |
Hátul | Küllős, öntött, alumínium |
Felniméret elöl | 17 M/C x MT 3,50 |
Felniméret hátul | 17 M/C x MT 4,50 |
Gumiabroncs elöl | 120/70 ZR17 M/C (58W) |
Gumiabroncs hátul | 160/60 ZR17 M/C (69W) |
FÉKRENDSZER | |
ABS típusa | Kétcsatornás |
Elöl | 320 milliméter átmérőjű, szimpla, hullámos peremű tárcsa, kétdugattyús, hidraulikus féknyereggel és szinterbetétekkel |
Hátul | 240 milliméter átmérőjű, szimpla, hullámos peremű tárcsa, egydugattyús, hidraulikus féknyereggel és műgyanta alapú, préselt betétekkel |
MŰSZEREGYSÉG ÉS ELEKTRONIKA | |
Műszeregység | Digitális sebességmérő, digitális, rovátkás fordulatszámmérő, két napi számláló, váltófokozat-visszajelző, pillanatnyi és átlagos üzemanyag-fogyasztás, hűtőfolyadék-visszajelző |
Biztonsági rendszer | HISS |
Fényszóró | LED |
Hátsó lámpa | LED |