Honda NC750X: még jobb, még okosabb lett

Honda NC750X: még jobb, még okosabb lett

              - Címkék |Kiemelt cikk

A középkategória egyik etalonja volt, de a felhasználói visszajelzések alapján most még ütőképesebbé vált – lássuk, miként csiszolták még tökéletesebbre a Honda kéthengeres crossoverét!

A Honda mérnökei minden részletre kiterjedő modellfrissítést hajtott végre az NC750X-en, mely keretében a 2016-os kiadás új idomzattal és fénydiódás (LED) világítással lépett színre. Emellett áthangolták teleszkópjait, megnövelték tárolórekeszének befogadóképességét és olyan folyadékkristályos kijelzőt szereltek fel, melynél a pilóta dönthet a színekről.

Az új NC750X 70 milliméterrel (!) magasabb szélvédővel lépett színre, amely megóvja a pilótát a menetszéltől, ugyanakkor – a középtájon kialakított levegőzőnyílás segítségével – mérsékeli a légörvények kialakulását és kiegyenlíti a légnyomást

Emellett a duplakuplungos váltó (DCT) S üzemmódja három alprogramot kapott, s frissítették az MT és az AT üzemmód vezérlőszoftverét is, ezáltal az egyébként automatikus üzemmód mellett még inkább személyre szabható a manuális használat, illetve sokrétűbben programozható, beállítható az erőátvitel viselkedése. Az már csak hab a tortán, hogy jelentősen csökkent a rendkívül takarékos, 745 köbcentis erőforrás károsanyag-kibocsátása, s a módosított kipufogódob révén még mélyebben duruzsol a jól ismert kéthengeres.

A DCT-váltó még kifinomultabbá vált, jobban személyre szabható, az automatikus és manuális üzemmódok is hatékonyabban szolgálják a gondtalan motorozást

Biztos lábakon

Az elődmodellhez viszonyítva sokat fejlődött az NC750X felfüggesztése: állítható rugó-előfeszítésű központi hátsó rugóstag és az Showa Dual Bending Valves (SDBV) teleszkópokból összeállított első villa felel a biztos úttartásért és a kátyúk, bukkanók kisimításáért. Esztétikailag fontos változás, hogy az oldalidomokról eltűnt a kivágás, a borítások pedig kisebbek lettek, így még erőteljesebbé vált az összhatás. A karcsú ülés, a „síküveges”, fénydiódás hátsó lámpa és az új kipufogódob minimalista stílussal ruházza fel a motor hátulját, ezzel is kihangsúlyozva az orr-részt.

Nem mellékes, hogy az NC750X kategóriájának egyik legtakarékosabb modellje – sportos használat mellett is bármikor megáll 3,5-4 literből száz kilométerenként. Az 55 lovas, SOHC-vezérlésű, nyolcszelepes, soros, kéthengeres motor – a csökkentett károsanyag-kibocsátás dacára 68 Nm-es csúcsnyomatékkal büszkélkedhet

A Honda NC750X jelenleg ötféle színben elérhető: Matt Pearl Glare White (gyöngyház-fehér), Candy Prominence Red (bordó), Alabaster Silver Metallic (ezüstmetál), Matt Gunpowder Metallic (metálfekete) és Glint Wave Blue Metallic (metálkék).

Honda NC750X – 2017

Honda NC750X – Műszaki adatok

Erőforrás
Motorkonstrukció Folyadékhűtésű, négyütemű, nyolcszelepes, SOHC-vezérlésű, soros, kéthengeres, megfelel az EURO4 előírásainak
Összlökettérfogat 745 cm3
Furat x löket 77 mm x 80 mm
Sűrítési viszony 10,7:1
Csúcsteljesítmény 40,3 kW (54,8 LE)/6250 f./perc (95/1/EC)
Legnagyobb forgatónyomaték 68 Nm/4750 f./perc (95/1/EC)
Olajmennyiség MT: 3,7 L

DCT: 4,1 L

Szén-dioxid-kibocsátás 81 g/Km
Üzemanyag-rendszer
Porlasztás PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező
Üzemanyagtartály befogadóképessége 14,1 L
Üzemanyag-fogyasztás MT: 3,49 l/100 km (WMTC szabvány szerint)

DCT: 3,49 l/100 km (WMTC szabvány szerint, D üzemmódban)

Elektromos rendszer
Önindító Elektromos
Akkumulátor kapacitása 12 V/11,2 Ah
Generátor csúcsteljesítménye MT: 420 W/5000 f./perc

DCT: 450 W/5000 f./perc

ERŐÁTVITEL
Tengelykapcsoló típusa MT:Nedves, többtárcsás

DCT: Nedves, többtárcsás, két hidraulikus működtetésű kuplung

Váltó típusa MT: hatfokozatú, lábbal kapcsolható

DCT: hatfokozatú, duplakuplungos automatikus váltó

Végáttétel Lánc
VÁZ
Típusa Acél hídváz
FUTÓMŰ
Méretek (hosszúság x szélesség x magasság) 2230 mm x 845 mm x 1350 mm
Tengelytáv 1540 mm
Villaszög 27°
Utánfutás 110 mm
Ülésmagasság 830 mm
Szabad hasmagasság 165 mm (minimum)
Menetkész tömeg MT: 220 kg

DCT: 230 kg

FELFÜGGESZTÉS
Elöl 41 milliméteres csúszószár-átmérőjű teleszkópok, 153,5 milliméteres rugóúttal
Hátul Központi hátsó rugóstag, Pro-Link himbarendszer, 150 milliméteres függőleges kerékmozgási tartomány
KEREKEK
Elöl Küllős, öntött, alumínium
Hátul Küllős, öntött, alumínium
Felniméret elöl 17 M/C x MT 3,50
Felniméret hátul 17 M/C x MT 4,50
Gumiabroncs elöl 120/70 ZR17 M/C (58W)
Gumiabroncs hátul 160/60 ZR17 M/C (69W)
FÉKRENDSZER
ABS típusa Kétcsatornás
Elöl 320 milliméter átmérőjű, szimpla, hullámos peremű tárcsa, kétdugattyús, hidraulikus féknyereggel és szinterbetétekkel
Hátul 240 milliméter átmérőjű, szimpla, hullámos peremű tárcsa, egydugattyús, hidraulikus féknyereggel és műgyanta alapú, préselt betétekkel
MŰSZEREGYSÉG ÉS ELEKTRONIKA
Műszeregység Digitális sebességmérő, digitális, rovátkás fordulatszámmérő, két napi számláló, váltófokozat-visszajelző, pillanatnyi és átlagos üzemanyag-fogyasztás, hűtőfolyadék-visszajelző
Biztonsági rendszer HISS
Fényszóró LED
Hátsó lámpa LED