Nem kis feladat vár a japán mérnökökre: az új Africa Twin csak akkor lehet sikeres, ha egyszerre válik erősebbé és tisztább üzeművé, hiszen pár hónap múlva életbe lép a rettegett Euro 5 szigora…
Szinte még hozzá sem szoktunk, hogy a legutóbbi, 2016-os környezetvédelmi szigorítás miatt milyen hatalmas kémények kerültek a modern sportmotorokra, s máris itt az újabb lépcsőfok, az idén év végén életbe lépő Euro 5.

Anélkül, hogy elvesznénk a számok erdejében, érdemes kiemelni, hogy ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a motoroknak hidegen, közvetlenül indítás után is teljesítenie kell az eddigieknél 15-50 százalékkal alacsonyabb határértékeket, mi több, az autóknál már elterjedt OBD2-vel is muszáj lesz megbarátkoznunk.
Honda Africa Twin: nagyobb, tisztább motor
A mindig jól értesült japán lapokban kész tényként jelent meg, hogy még az idén lehull a lepel a 2020-as Honda Africa Twinről, s szándékosan nem írtuk a modell „valódi” nevét (CRF1000L), ugyanis pont a hengerűrtartalom nő, mégpedig a hírek szerint 1080 köbcetire.

Ezzel egy időben átfésülik a burkolatot is, az új CRF még jobban illeszkedik majd a CBR-famíliához, egyszersmind kevéssé hasonlít majd a 750-es elődre.
Kapcsolódó anyag: Kipróbáltuk az új, még terepképesebb Africa Twin Adventure Sports-ot!
Kíváncsian várjuk, hogy az új, nagyobb erőforrás milyen változásokat hoz magával, mint például a legendás DCT, azaz a duplakuplungos erőátvitel legfrissebb kiadása, és a vezetéssegítő felszerelések választéka is jelentősen bővülhet az idei EICMA-n érkező újdonságon.