Share the post "Szebb lábakon – új futóművet és tisztább motort kapott a Honda CBR650R"
Még szebb fényezéssel, hasznos felszerelésekkel és sokkal jobb futóművel folytatja pályafutását a Honda CBR650R. Az Euro5-ös blokk már csak hab a tortán…
Egyértelmű, hogy a modellfrissítés lefontosabb eleme a fordított, szeparált funkciójú, nagy dugattyús Showa villa (Showa SFF-BP). Az új felfüggesztésnek köszönhetően még kezesebb, könnyebben irányítható lett a motor, de ez még nem minden.
Új köntösben és lábakon a Honda CBR650R 2021-es változata
Noha jelentősen csökkent a CBR károsanyag-kibocsátása, és teljesíti az Euro5-ös környezetvédelmi norma előírásait, az erőforrás csúcsteljesítménye mit sem változott.

Fontos újdonság, hogy könnyebben leolvasható az átdolgozott LCD-műszeregység, ugyanis nagyobbak a karakterek és más szögben áll a kijelző. Emellett még hatékonyabbá vált a fényszóró, USB-C aljzat került az ülés alá, és ezt megkoronázza az új, csinosabb oldalidom, valamint még szebb, immáron fém rendszámtartó.

Már első ránézésre is feltűnik, hogy a legújabb CBR650R áll előttünk, ugyanis két vadonatúj fényezés teszi még vonzóbbá: a Gunpowder Black Metallic (metálfekete) csillogását – a korábbi vörös helyett – ezentúl elegáns ezüst csíkozás fokozza, amitől valódi „lopakodó” benyomását kelti a gép – állítják a dizájnért felelő japán mérnökök. Emellett Candy Chromosphere Red (piros) színben is rendelhető a motor, ennek oldalidomán, üzemanyagtartályán és faridomán is feltűnő, fekete-fehér grafika fut végig, ellentétben az előd visszafogottabb fényezésével.

Műszaki adatok – Honda CBR650R (2021)
Soros, négyhengeres, négyütemű, 16 szelepes, folyadékhűtésű, DOHC-vezérlésű
Összlökettérfogat – 649 cm3
Furat x löket – 67 x 46 mm
Sűrítési viszony – 11,6:1
Csúcsteljesítmény – 70 kW (95,2 LE)/12 000 f./perc (95/1/EC)
Legnagyobb forgatónyomaték – 63 Nm/8500 f./perc (95/1/EC)
Olajmennyiség – 2,7 liter
ÜZEMANYAG-BEFECSKENDEZŐ RENDSZER
Porlasztás – PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező
Üzemanyagtartály befogadóképessége – 15,4 L
Üzemanyag-fogyasztás – 4,9 l/100 km
ELEKTRONIKAI RENDSZER
Indítás – Önindító
Akkumulátor típusa és kapacitása – 12 V/8,6 Ah
Generátor legnagyobb teljesítménye – 370 W
ERŐÁTVITEL
Tengelykapcsoló felépítése – Olajfürdős, többtárcsás
Váltó felépítése – Hatfokozatú
Végáttétel- 525-ös, O-gyűrűs lánc
VÁZ
Konstrukció – Gyémánt formájú, acél gerincváz
VÁZ ÉS FUTÓMŰ
Méretek (hosszúság x szélesség x magasság) – 2120 x 750 x 1150 mm
Tengelytáv – 1450 mm
Villaszög – 25,5°
Utánfutás – 101 mm
Ülésmagasság – 810 mm
Szabad hasmagasság – 130 mm
Menetkész tömeg – 208 kg
FELFÜGGESZTÉS
Elöl – 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított, szeparált működésű, nagy dugattyús (SFF-BP) Showa teleszkópok
Hátul- Központi rugóstag 7 fokozatban állítható előfeszítéssel és 43,5 mm-es lökettel
KEREKEK
Elöl – Üreges, ötágú, öntött, alumínium
Hátul – Üreges, ötágú, öntött, alumínium
Abroncs elöl: 120/70 ZR17 M/C (58W)
Abroncs hátul: 180/55 ZR17 M/C (73W)
FÉKRENDSZER
ABS típusa – Kétcsatornás blokkolásgátlóval kiegészített, 310 mm-es első és 240 mm-es hátsó tárcsákra épülő, hidraulikus fékrendszer
MŰSZEREK ÉS ELEKTRONIKA
Műszerek – Digitális sebesség- és fordulatszámmérő, két digitális napiszámláló, digitális üzemanyagszint- és fogyasztásmérő, digitális óra, váltófokozat-visszajelző, felváltás esedékességére figyelmeztető lámpa
Fényszóró: LED, Hátsó lámpa: LED
Share the post "Szebb lábakon – új futóművet és tisztább motort kapott a Honda CBR650R"