A sajtóanyag szerint elsősorban az A2-es jogsival rendelkező fiatalok miatt született az új 950-es, de ennél is fontosabb, hogy így kitölthetik az űrt, amit a lassan kihaló 600-asok, 750-esek hagytak maguk mögött…
Több motorgyár vezetői is azt az utat választották modellválasztékuk bővítésére, hogy a már elérhető típusokból készítettek valamivel gyengébb, de még mindig fürge változatokat, hiszen így szinte fejlesztési költség nélkül szerezhettek új vevőket.

A Suzukinál is eljött a pillanat, hogy utódot találjanak a már nem forgalmazott GSX-S750-nek – ez lett a nemrég bemutatott GSX-S950.

Fojtott, literes modell váltja a GSX-S750-et a Suzukinál
Megtévesztő lehet a modell neve (GSX-S950), mivel az újdonság 999 köbcenti, csakúgy, mint ezres rokona,
viszont szerényebb teljesítményű: 94 lovas, hogy szabályosan átalakítható legyen 35 kW/48 lóerőre és így A2 jogosítvánnyal is vezethessék a kezdő, újrakezdő motorosok.
Ezt leszámítva csak néhány eltérést fedezhetünk fel rajta az ezressel szemben, például Tokico nyergek harapnak a tárcsákba a Brembók helyett, kissé változott az első felfüggesztés is, emellett pedig másik kormányt kapott a modell.

Kétségtelen, hogy olcsóbb lesz literes testvérénél, mely jelenleg 4,6 millió forintot kóstál, de egyelőre nincs pontos információ arról, hogy mennyibe is kerül majd az új Suzuki GSX-S950.
Műszaki adatok – Suzuki GSX-S950
Motorkonstrukció: Folyadékhűtésű, soros, négyhengeres
Összlökettérfogat (cm³): 999
Furat x löket: 73,4 mm x 59,0 mm
Csúcsteljesítmény: 95 LE/7800 ford./perc
Legnagyobb forgatónyomaték: 92 Nm/6500 ford./perc
Sűrítési arány: 12,2:1
Tömeg (kg): 214
Üzemanyagtartály térfogata (L): 19