Vigymkhana-vlog: Használtmotorteszt – Honda VFR750 RC36 (1990)

Vigymkhana-vlog: Használtmotorteszt – Honda VFR750 RC36 (1990)

              - Címkék |Tesztek

Csak bekapcsolom a kamerát, elmondom amit szeretnék, azután pedig egymás mellé rakom a felvételeket, és kész is a nézhető anyag! Anno, mikor belevágtam, azt hittem, csak ennyi a vlogolás… Ehelyett éjszakába nyúló vágások és forgatási órák tucatjai állnak egy-egy felvétel mögött, de tudjátok mit? Minden perce megéri, azt is elmondom, hogy miért…

Nagyon motiváló a bizalmatok és a kapott üzenetek sokasága, ahol motorokat ajánlottatok fel videók elkészítéséhez, éppen ezért szeretném minél profibban összerakni a következő tesztjeimet. Sorozatom előző részében egy Suzuki SV1000S került górcső alá, most pedig a Honda 1990-ben megjelent sporttúrázója, egy 1990-es VFR750.

Milyen használtan a Honda VFR750 RC36?

Miután feltöltöttem első videómat a Suzuki GSX750F-ről, rövid időn belül érkezett egy hozzászólás, ahol a tulajdonos felajánlotta a tűzpiros Hondát. Szerencsére közel lakunk egymáshoz, így amint szabadidőm akadt, már izgatottan ültem az autóba, és mentem is tesztelni ezt a gyöngyszemet. Mint azt tudjuk, 1986-ban indult útjára a VFR-sorozat az RC24-gyel, mellyel a távol-keleti gyártó szeretett volna létrehozni a VF750 elődnél egy hosszútávon megbízhatóbb, könnyebb sporttúrázót. 1990-ben megjelent az RC36, vagyis a lengőkarról felismerhető VFR. Gyönyörű alkatrész a hagyományos lengővillát váltó, egyoldalas lengőkar, de ez a megoldás jelentősen növeli a motor súlyát. A Honda karburátoros, V4-es erőforrása 31 éves kora ellenére úgy jár mint a svájci óra, ezért egész nap tudnám hallgatni a fogaskerekes szelepvezérlés sajátos hangját, mely nemcsak gyönyörűen dallam a fülnek, hanem a megbízhatóságra utaló muzsika is egyben!

Mivel a motor korábban osztrák tulajdonban volt, a síkosságmentesítéshez használt só nyomot hagyott a teleszkópszárakon, valamint belemart a felni festésébe is, amitől az lepattogzott, de csak ennyi szépséghibát találtam a motoron, ezt pedig egy ügyes fényező simán orvosolja. Miközben élveztem ezt a minden porcikájában finoman működő motort, azon gondolkoztam, hogy melyik mai motorról beszélünk majd úgy 31 éves korában, mint most az RC36-ról? Persze a 31 év érződik kanyarodáskor, nem éppen könnyű ide-oda dobálni, de ez abszolút megbocsájtható neki!

Szívesen elindulnék vele hosszú útra is, mégpedig annak ellenére, hogy a ’98-as, 800-as kormánycsutkáit magasabbnak találtam. Ennyi idősen egy motor, aminél minimális kompromisszumot kell kötni a teljesítmény és a kényelem tekintetében? Hát, igazán sajnálom, hogy nem áll egy a garázsomban!