Szinte már kijelenthetjük, hogy eltelt a 2022-es év, ami – többek között – azt is jelenti, hogy kikerültek az idei év összesített eladási számai. Elöljáróban: idén (miként tavaly is) a Honda értékesítette a legtöbb kétkerekűt, és jelentősen nőtt a forgalom a hazai motorpiacon.
Magyarországon idén január és december között összesen 5055 motorkerékpár talált gazdára, ami jelentős előrelépés, hiszen tavaly ilyenkor „csak” 4479 darabnál jártunk.

A nyugati trendektől eltérően itthon még mindig a túraendurók a legkedveltebbek, a kategóriában 975 darab kétkerekű kelt el. Mögöttük nem sokkal lemaradva a csupaszmotorok géposztálya pucérkodik, és úgy tűnik, még be is foghatják év végéig az endurókat, ugyanis 949-et adtak el belőlük. A dobogó legalsó fokán találjuk a 125 köbcentinél nagyobb robogókat, melyekből 696 kelt el.

Idei évünkről összességében teljesen pozitívan vélekedhetünk. Egyre négyszerűbb a motorozás, aminek csak örülni tudunk, hiszen amellett, hogy még több embert „megfertőz” ez a csodás hobbi, nyáron kevesebb forgalmi dugóval kell szembesülnünk a városokban a gombamód szaporodó, egy nyomon haladó járműveknek köszönhetően. Erre utal az is, hogy egyre meghatározóbb Magyarországon a nagyrobogók géposztálya.

Nézzük meg, hogy idén melyik 10 motorból adták el a legtöbbet a 125 köbcenti feletti géposztályban!
1. BMW R 1250 GS
2. Yamaha XMAX 300
3. Vespa GTS300
4. Suzuki DL650
5. Honda CB500X
6. Yamaha MT-07
7. Honda ADV350
8. Honda Forza 350
9. Honda CB500F
10. Honda CMX500 Rebel