Szokatlan nyom az abroncson, amit – elvileg – okozhatott a fékpad is, de előfordulhat, hogy menet közben alakult ki a sérülés.
A motor egy Suzuki SV650, mely – ahogy a képen is látható – négyéves Pirelli Diablo Rosso III abroncsokat visel. Tulajdonosa nemrég arra figyelt fel, hogy 5-6 helyen, körben az első gumin (de csak azon) ilyen nyomok éktelenkednek a köpenyen. Vágásról nemigen lehet szó, hiszen a hátsó sértetlen, egyébként pedig zárt garázsban áll a vas, tehát kizárt, hogy valaki megpróbálta tönkretenni:
Nos, ismerős volt ez a sajátos nyom, mert anno nagyon hasonló sérüléseket okozott az egyik motorunkon az útfelújítást követően az aszfalton maradt aprókavics, melyből néhány rövid időre beszorult a sárvédő és az abroncs közé, s mielőtt kiesett az idom másik oldalán, szinte ugyanilyen vágásokat ejtett a gumi felszínén. Azért elképzelhető ez a forgatókönyv, mert az SV650 az átlagosnál alacsonyabb oldalfalú, 120/60-as első keréken fut, szemben az elterjedt, magasabb 120/70-nel, ezért kevés hely marad egy magasabb profilú gumi és a sárvédő között.
Ezt olvastad már? A rossz utak miatt tönkrement a gumim, de a közútkezelő mindent fizetett
Megtérítették a kárt, mert a műszakin megsérült az abroncs
Ugyanakkor azt se felejtsük el, hogy a Facebook-csoportokban többen megemlítették: ugyanígy jártak nemrég.
Ők arról számoltak be, hogy a műszaki vizsgán az új, érdes felületű fékpadgörgő hasonló nyomokat hagyott az első gumin, mi több, egy Yamaha YZF-R1 tulajdonosának nyomban ki is fizette a műhely az új abroncs árát, hogy azonnal lecserélhesse a műszakin megsérült, régi köpenyt. Fontos részlet, hogy a kép feltöltője néhány hete járt műszakin, a nyomok pedig rendkívül egyformák, ami szintén ezt az elméletet erősíti.
Ez tehát a legvalószínűbb magyarázat, de a feltételezésnek ellentmond, hogy csak a Suzuki első gumiján láthatóak a nyomok, a hátsó pedig teljesen hibátlan, így – ha mindkét féket ellenőrizték a vizsgán – jó eséllyel a hátsón is látszania kellene valamilyen nyomnak.
Ezt olvastad már? 50 ezer (!) járművel csaltak, börtönbe mennek a hazai vizsgabiztosok
Mindenesetre tanulságként leszögezhetjük, hogy érdemes a vizsga után megforgatni a kerekeket és átnézni a köpeny felszínét, hogy kiderüljön, ha ott esett baja a guminak.
Kapcsolódó anyag: az öt leggyakoribb tévhit az autó- és motorgumikkal kapcsolatban