Magyar pilóták a JuniorGP-n és a Le Mans-i 24 óráson

Magyar pilóták a JuniorGP-n és a Le Mans-i 24 óráson

              - Címkék |Események, Versenyek

Több hazai versenyzőnek is szurkolhatunk most hétvégén, ugyanis Farkas Kevin és Kecskés Bencse a JuniorGP-n, míg Kovács Bálint a Le Mans-i 24 órás világbajnokságon állhat rajthoz.

Újabb hazai tehetségek bizonyíthatnak erős, nemzetközi bajnokságokban, élen Kecskés Bencével, aki idén teljes szezont fut a FIM JuniorGP STK 600-as kategóriájában az MDR Competition Teammel. Ezúttal 80-as rajtszámmal és egy Yamaha YZF R6-tal küzdhet a győzelemért.

Kecskés Bence

A FIM JuniorGP, amely a Dorna szervezése alatt fut, egyetlen lépésre van a MotoGP és World Superbike sorozatoktól. Ez nem meglepő, hiszen nagyon erős a mezőny, kis túlzással a világ legjobbjai mérik össze tudásukat. Maga a szabályrendszer is a GP és a WSBK előírásaihoz hasonló, beleértve a géposztályok kiosztását, sőt a pályák is ismerősek lehetnek a világbajnokságról. Többek között a barcelonai és a jerezi körön is megmérkőznek egymással a fiatalok, sőt a bajnokság éppen Misanóban indul, ami Bence kedvenc pályája.

Kecskés Bence

A 17 éves Farkas Kevin is ott lesz a megmérettetésen, mégpedig a JuniorGP Moto3 kategóriájában, valamint újra rajthoz áll a sokak szerint a MotoGP előszobájának számító Red Bull Rookies Cup sorozatban is. Kevin az elmúlt időszakot szinte kizárólag motoron töltötte, legutóbb Jerezben vett részt az utóbbi sorozat hivatalos év eleji tesztjén:

Participant, Red Bull MotoGP Rookies Cup, Jerez Test, 10 April 2024

„Nem titkolom, jól sikerült a teszt, és a három nap alatt a Dunlop helyére lépő Pirellikkel versenyszimulációkat, gyorsköröket és az alapbeállításokhoz rendkívül fontos tesztköröket is végrehajtottunk. Az első tapasztalatok alapján kijelenthető, hogy a 17. és a 19. kör környékén elmegy az abroncsok tapadása, ugyanakkor sokkal jobban lehet őket menedzselni verseny közben. Felmértük az erőviszonyokat is, sőt, az első versenyhétvégére az alapbeállításokat is megtaláltuk. Ennyivel mindenképpen beljebb vagyunk. Ráadásul részt vettem egy teljes fizikai felmérésen is, melynek segítségével kiderült, hol is tartok, valamint azt, hogy min kell még javítanom”

– értékelte az elmúlt napokat a HMA versenyzője, Farkas Kevin.

Farkas Kevin

Ennél is nagyobb megmérettetés vár Kovács Bálintra, aki Le Mans-ban indul a 24 óráson, de megnehezíti a dolgát, hogy csak most ült először idei versenymotorján. Ez azért is hátrány, mert alakulata, a Wojcik Racing tavaly még Yamahával versenyzett, idén pedig Hondára váltott. Bálint tehetségére és alkalmazkodóképességére jellemző, hogy így is ő volt a leggyorsabb az alakulat négy motorosa közül:

Kovács Bálint

Nagyon örülök annak, hogy visszatérek a 2022-es sikereim színhelyére, a Wojcik Racing Teamhez, ahol idén egy legújabb Honda nyergében bizonyíthatok. Egy ilyen versenyen rendkívül sokat jelent a már megismert, szerető környezet egy versenyző számára. Négyen vagyunk a Superbike csapatban, és mindig az adott versenyen dől el, vajon melyik három motoros indul a vb-futamon. Bízom önmagamban, hiszen mind a megtett kilométerekben, mind a 24 órás versenyek tapasztalatában felveszem a társaimmal a versenyt. Ugyanakkor nem titok, hogy igencsak megnehezíti a helyzetünket, hogy a jól megszokott Yamahát lecserélték Hondára, és a versenymotorral csak most találkoztunk először.

Kovács Bálint

Az alkatrészek kiszállítása megcsúszott, ezért nem a teljes versenycsomaggal tesztelhettük eddig a Hondát. A csütörtöki privát teszten folytattuk a korábban megkezdett munkát, tovább ismerkedtünk a motorral és próbáltuk megtalálni a Honda legjobb beállításait. Eddig a csapatból ugyan én futottam a legkevesebb kört, de így is sikerült négyünk közül minden edzésen a legjobb időt motoroznom, és ez bizakodásra ad okot a hétvége hátralévő részére

– avatott be minket a felkészülés részleteibe a HMA versenyzője, Kovács Bálint.